Dopad využívání technologií na děti, dívky a přírodovědné obory, kulturní diverzita… - nový Přehled ČŠI

neděle 10. března 2019 ·

„Děti 21. století velmi náruživě užívají nabídky moderních technologií. Mnoho pozornosti se proto věnuje možným dopadům na dětskou mozkovou činnost a socio-emoční, kognitivní a tělesný rozvoj žáků a studentů. Výzkum této oblasti je ještě z velké části v začátcích. V mnoha zemích jsou v rámci politických strategií nastavena pravidla pro užívání technologií, většinou restrikčního charakteru. Publikace sumarizuje dosavadní zjištění o účincích technologií na děti a jejich vývoj. Poukázáno je rovněž na oblasti, na které je třeba zaměřit další výzkum, mají-li být dosavadní opatření účinná.“ Nový Přehled zahraničních informací a zajímavostí ČŠI upozorňuje mimo jiné na dokument OECD, který se zabývá využíváním moderních technologií dětmi.


Jak reagují vzdělávací systémy na kulturní diverzitu ve školách. Nová opatření v TALIS 2018

Jednotlivé příspěvky publikované v rámci edice Teaching in Focus přinášejí přehledy sestavené z dat mezinárodního šetření TALIS, uskutečňovaného prostřednictvím OECD. Dnešní multikulturní prostředí ve výuce představují pro jednotlivé země výzvu i šanci zároveň. Vzdělávací systémy by měly nejen sehrát zásadní roli v integraci žáků z rozmanitých kulturních a etnických prostředí, ale zároveň i přimět všechny žáky k tomu, aby si této diversity vážili a aktivně přispívali k vytvoření inkluzivní společnosti světoobčanů. Právě tímto směrem je vedena dotazníková část šetření TALIS 2018. Získaná data proto představují unikátní možnost, jak porovnat schopnost učitelů a škol vyrovnat se s novými výzvami. Jejich analýza poslouží k výběru správných politických rozhodnutí v oblasti vzdělávání.

Proč se více dívek nehlásí na přírodovědné obory?

Proč přetrvává genderová nevyváženost, projevující se v nedostatečném zastoupení studujících žen v přírodovědných a technologických oborech, inženýrství a matematice? S využitím dat získaných z mezinárodních šetření PISA se tuto otázku snaží rozebrat dva badatelé. Ti analyzovali data získaná v 67 zemích a ekonomikách, účastnících se šetření PISA 2015. Uvedená data byla doplněna o indikátory na úrovni konkrétního státu, týkající se genderové rovnosti (Global Gender Equality Index), jakož i o procentuální zastoupení žen absolvujících přírodovědné a technické univerzitní směry. Podrobná analýza dospěla k zajímavým výsledkům.


Celý Přehled ke stažení naleznete zde

5 komentářů:

E.Kocourek řekl(a)...
10. března 2019 v 8:23  

Multikulti prostředí ve výuce představuje NEBEZPEČÍ mnohem více nežli výzvu i šanci. ////

Pokusy o integraci etnik bez schopnosti integrace probíhají už desítky let bez zjistitelného úspěchu. Je zřejmé, že integrace určitých etnik je NEMOŽNÁ. Vzdělávací systémy tudíž nemohou hrát žádnou roli v integraci žáků z rozmanitých kulturních a etnických prostředí, a aktivisté, kteří chtějí přimět žáky k tomu, aby si diversity vážili a aktivně přispívali k vytvoření inkluzivní společnosti světoobčanů, by měli být postaveni mimo zákon. ////

Analýza poslouží k výběru správných politických rozhodnutí v oblasti vzdělávání. -- A kdo že to rozhodne, která rozhodnutí jsou ta správná? ČŠI? OECD? ////

Michal Komárek řekl(a)...
10. března 2019 v 8:36  

Pane Kocourku, jak jste přišel na to, že "Je zřejmé, že integrace určitých etnik je NEMOŽNÁ."? A opět Vám mohu jen doporučit, abyste se se svými netolerantními xenofobními provokacemi přesunul na nějaký jiný web.

Jiri Janecek řekl(a)...
10. března 2019 v 10:23  

Myslím, že přimět pozitivní motivací pana Kocourka, aby vnitřně akceptoval hodnoty tohoto webu, je nejlepším způsobem, jak ukázat, že se mýlí... Exkludovat ho, je myslím krok špatným směrem.
"Čechy Čechům! Česká škola slušným lidem!"

E.Kocourek řekl(a)...
10. března 2019 v 10:31  

Jak jsem přišel na to, že je zřejmé, že je to nemožné? Já bych vám to klidně vysvětlil, pane Komárek, ale třeba by to zničilo celý váš sluníčkářský pohled na svět. ////

Ostatně, třeba v tom vašem sluníčkářském světě ta neintegrovatelná etnika integrovat JE MOŽNÉ. Třeba stačí už pouhých sto let a 20 triliónů EUR, a z mohamedánů na pařížských předměstích se stanou vzorní francouzští občané, jakož i z návštěvníků kladenských heren se stanou plátci daní. ////

Nedivil bych se, kdy u vás už všichni ti výše zmínění byli dávno integrovaní a ze všech sil utužovali kýženou diverzitu. ////

Michal Komárek řekl(a)...
10. března 2019 v 10:57  

A opět Vám mohu jen doporučit, abyste se se svými netolerantními xenofobními provokacemi přesunul na nějaký jiný web.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.