Jedním z témat konference MŠMT k představení přípravy Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ bude i téma revize rámcových vzdělávacích programů. Vizi, aktuální fázi revizí a témata k diskuzi za Národní ústav pro vzdělávání představí vedoucí revizí, Jaroslav Fidrmuc. V nejbližších dnech bude zveřejněn záznam z celé konference. Její úvod, včetně projevu ministra Roberta Plagy můžete sledovat v přímém přenosu 28. 2. 2019 od 10 hodin na facebookovém profilu MŠMT.
Další informace naleznete zde
11 komentářů:
strategie se dělá na generaci dopředu tj 25 let, všechny ti pětiletky mezi tím jsou taktika,kterou strategii naplňujeme a korigjeme
Strategie vzdělávání neexistuje. A mám obavu, že existovat ani nebude. Půjde opět o taktiku, jak nakrmit vlka a kozu udržet celou, případně ještě podojit. Neboli ušetřit peníze a zachránit školství, což jsou dva protichůdné a dnes neudržitelné cíle.
Koho reprezentuje a zastupuje EDUin?
strategie vzdělávání musí vycházet ze strategie státu (ekonomiky a společnosti),což u nás bohužel neexistuje....
realita je taková že jsme,a nejbližších 10-20 let budeme,ekonomikou:
1/ montoven
2/stavebnictví a dopravy
3/levných služeb
všechny tyto obory potřebují především vyučenou,zaučenou,rekvalifikovanou pracovní sílu ,žádné maturanty a minimum vysokoškoláků
Laimesi. Uvažujte. Levné služby to je těch 24% nejslabších v ročníku. 76% je na maturitních oborech.
A podívejte se kam jdou nejchytřejší studenti. Tam, kde jsou peníze. Banky, Práva, VŠE. Kde je převis poptávky - psychologie,politologie,sociologie apod.
To nejsou levné služby. Má to budoucnost? Posune to zemi kupředu? V čem bude kokurenceschopná ostatním zemím?
drahé služby typu banléřů a pávníků = praha
konkurenceschopí vůči balkánu jsme blízkostí německu a vůči západu levnou prac silou
Tisková zpráva MŠMT:
http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/ministerstvo-zahajilo-debatu-ke-strategii-vzdelavaci
Konferenci hodnotím jako vydařenou. :-)
pan ministr řekl všechno správně,jenom v tom hlavním je vedle jak ta jedle,současný systém založený na nejedlého reformě 48 se nevylepší nějakým "posouváním" ale opět zásadní reformou,která přinese zcela nový systém,toto ovšem nelze provést v současném politickém systému založeném na čtyřletých marketingových obdobích,jelikož je to práce přesahující toto období a setká se s odporem všech ve školství zúčastněných......
plaga mně připomně nejedlého,tehdy nebylo moderní "posouvat" ale "proměňovat",proměňování však stávající chaos proměňovalo v ještě větší,takže to dopadlo tak,že úv ksč dalo příkaz min kopeckému,aby na svém inisterstvu do půl roku vypracoval školskou reformu,kterou pžedal nejedlému,aby ji jako ministr školství předložil vládě, přestože se "rudý dědek" vzpouzel,reforma byla přijata a realizována....
dnes není nikdo kdo nařídí, zpracuje,schválí,uvede do praxe,takže bude kreatvně posouvat na konferencích a především v médiích...
ve vzpomínaném fimsko to možné je,jelikož je tam politický systém jako u nás kdysi=národní fronta,jen bez vdoucí úlohy jedné strany a všechny se dohodnou na potřebě reformy,na cíli i pravidlech a všichni ji realizují,nehledě na to,kdo má v tomto ři příštím období kolik poslanců parlament u a kdo z které strany je momentálně primiérem či ministrem školství,což j u nás nemyslitelné,nic nás netlačení,stle nm půjčují,stlále žijeme na zvětšující se dluh...
Laimesi v mnohém máte pravdu. Ale hlavní problém je cíl směřování českého školství.
Reforma se dá dělat, když máte zdroje a rezervy. Zdevastované české školství nemá ani jedno. Jediná možnost je snažit se zachránit to, co ještě funguje a snažit se zlepšit to ostatní. Mediální masáž se snaží to, co funguje, ještě honem rychle rozbít, aby se mohlo privatizovat.
A je třeba podpořit vzdělávání a ne školské podnikání. Vzdělávat se musí chtít především žáci. A tam vnější stimul je nutností.
žijeme v tržní euro-ekonomice,nemůžete blokovat podnikání ve školství, současný kočkopes, kdy si na státních školách dělá každý, co chce,je dlouhodobě neudržitelný
Okomentovat