„Není na co čekat, ale u nás se pořád řeší, jestli maturita z matiky jo, nebo ne. Užitečnější by byla maturita z internetové a mediální gramotnosti, k čemu nám jsou integrály, když věříme nesmyslům,“ píše Ondřej Chlupáček pro deník Aktuálně.
Ondřej Chlupáček (twitter.com) |
Policisté upozorňují, že oběťmi zločinu na internetu se mnohem víc než v off-line světě stávají děti. Dá se předpokládat, že právě relativní anonymita internetu a jejich naivita a nezkušenost umožňují vyšší míru drzosti sexuálních predátorů, kteří z dětí dělají terče sexuálního zneužívání, nátlaku a vydírání.
V projektu ministerstva vnitra Kraje pro bezpečný internet proběhl také výzkum mezi studenty druhých stupňů základních škol - už žádná malá děcka, teenageři. Vyšlo z něj najevo, že pravděpodobně stoupá nejen kriminalita na internetu, ale také počet mladých "kyberkriminálníků". Ti se dopouštějí především porušování autorských práv a neoprávněných přístupů.
V obou případech, dětech-obětech i dětech-pachatelích, je důležitá především prevence, kvalitní informace a jakási základní internetová gramotnost, která se bude stejným způsobem učit na prvních stupních všech základních škol. Není na co čekat, ale u nás se pořád řeší, jestli maturita z matiky jo, nebo ne. Užitečnější by byla maturita z internetové a mediální gramotnosti, k čemu nám jsou integrály, když věříme nesmyslům.
Celý text naleznete zde
7 komentářů:
"k čemu nám jsou integrály, když věříme nesmyslům"
Pokud neumíme matematiku pak takové nesmysly jako tento článek píšeme.
A jak přesně se bude maturovat z toho, čemu se má a čemu se nemá věřit? Budeme studenty masírovat podobně jako před 30ti lety?
Z mého pohledu je to přesně naopak, než jak tvrdí autor článku. Znalosti a schopnost kritického myšlení jsou přesně ty nástroje, které je třeba dětem předávat, nikoliv nějaké hotové názory, či ideologie. Působí to na mě tak, že pan autor neovládá matematiku a tak se snaží zpropagovat nějakou svojí kompetenci, aby to jako vypadalo, že je důležitá - ačkoliv reálně o ní nikdo moc nestojí.
nepotřebujeme žádnou matritu a už vůbec ne z nějakých pidlovin,stačí pouze závěrečná zkouška provedená v režii školy ,kde čeština a matematika budou podle jednoho státního standardu a dva odborné předměty,týká se to pouze gymnázií, a na učilíštích bohatě stačí závěrečná zkouška= teoretická + praktická část a hotovo
V Chlupáčkově eintopfu je smícháno bezpečné chování na Internetu a jakási neuchopitelná gramotnost, která věru zavání indoktrinací a předepisováním, komu věřit a komu nevěřit. ////
Bezpečné chování je látka tak na půl hodiny výkladu. Nic proti tomu, ale maturovat z toho ?!?! ////
Takovou maturitu vskutku nepotřebujeme, stejně jako nějaký nový, tradičně vyučovaný předmět. Ten by většinou vyústil jen v to, že by se žáci učili, co si mají myslet. Úplně by stačilo, kdyby se ve všech předmětech myslet skutečně učili. V souvislostech, s respektem k logice oboru a kriticky. Aby si dokázali udělat vlastní názor bez předsudků. Aby jen tak snadno nenaletěli. Pak by např. na různé formy manipulace stačilo upozornit v "občance".
Cokoliv bych ke článku napsal, by bylo smazáno.
A oprávněně.
Svým způsobem je text pochopitelný.
Z článku vyplývá, že autor toho v životě zatím moc nepochopil.
Ale twitter umí používat!
Okomentovat