„Ukázalo se, že nejvíce stresujícím faktorem pro učitele jsou rodiče. Bohužel rodiče jsou dnes velmi zaměstnáni a pak možná nezbývá tolik času a trpělivosti pracovat s dítětem nebo se ptát na problémy ve škole. Často pak musí tyto aspekty suplovat škola a dochází k disproporcím pohledu rodiče a učitele,“ říká pro Český rozhlas Helena Koldová, děkanka pedagogické fakulty Jihočeské univerzity.
Helena Koldová (jcu.cz) |
Přesto nás podle ní čeká doba, kdy budou učitelé chybět. Výzkumy totiž ukazují, že je u pracovníků ve školství velký věkový propad. „Důvod podle mě velmi souvisí s velkou psychickou zátěží a malou společenskou prestiží. U nás učitelé nemají velké ohodnocení finanční ani společenské, i rodiče na ně někdy nahlížejí neadekvátně výkonu, jaký podávají,“ myslí si Helena Koldová.
Jako jeden z velkých kroků, které je potřeba udělat, uvádí zvýšení platu učitelů. „Myslím ale, že to není jediná věc. Je nutná podpora učitelů, aby se cítili ve škole dobře, aby měli dobré pracovní podmínky, prestiž a aby si věděli rady s některými výchovnými problémy, například v dnešní době velmi diskutovanou inkluzí,“ připomíná.
Celý text a pořad ke stažení naleznete zde
2 komentářů:
Častá argumentace rodičů: "Vy je to učíte bl*ě, když jsem já chodil(a) do školy, učili jsme se to úplně jinak.
je to všechno o systému,to jen u nás se chodí rodiče vyřvat na učitele,pak jdou do ředitelny a na závěr se ředitel vyřve na učiteli
Okomentovat