"Studie vycházející z výsledků mezinárodního šetření PISA důkladně poměřují
výsledky žáků již více než 15 let. Kognitivní výkonnost je však pouze
jedním aspektem úspěšnosti ve škole. Tím dalším je obecný pocit duševní
pohody. Dotazník v PISA 2015 obsahoval i sekci věnovanou zjišťování duševní
pohody žáka, aby se lépe dalo pochopit jeho duševní zdraví, životní
spokojenost, zapojení do kolektivu a jeho další životní cíle. Tento stručný
přehled v rámci ediční řady PISA in Focus se zaměřuje na dva z těchto
aspektů: na motivaci a obavy žáků/studentů." Takové je jedno z témat nového Přehledu vybraných informací a zajímavostí ze zahraničí ČŠI.
Informace o rozvoji profesních znalostí pedagogů jsou nutné k posouzení kvality vzdělávacího sektoru. To spolu s dalšími inovativními údaji, k nimž patří mj. zapojení rodičů a dalších zainteresovaných subjektů do vzdělávání, tvoří základ pro tvorbu politických vzdělávacích strategií. Nová edice řady Measuring Innovation in Education zkoumá, co se (ne)změnilo ve vzdělávacích systémech OECD za poslední desetiletí. Zpráva se zabývá inovacemi v primárním a sekundárním školství se zvláštním zaměřením na pedagogické inovace. Zmíněny jsou i předběžné výsledky ze zkoumání vztahu mezi inovacemi a vzdělávacími výsledky. Kniha přináší cennou inspiraci pro politické stratégy ve vzdělávání, zainteresované strany a všechny, kdo se chtějí něco dozvědět o rozvoji vzdělávací praxe.
Dánsko: Nový vládní návrh chce zatraktivnit učňovské a odborné vzdělávání
V listopadu 2018 se dánská vláda dohodla s několika opozičními stranami na zavedení návrhu pro rozvoj programů VET (vocational education and training). Návrh zahrnuje 55 iniciativ a týká jak základních škol, tak i odborných učilišť. Jeho stěžejní myšlenkou je inspirovat mladé lidi pro praktickou výuku. Odborná učiliště by měla navíc zlepšit vzdělávací kvalitu a také prostředí, v němž se výuka odehrává. Vláda počítá s realizací projektu v letech 2019 až 2022, a to za finanční podpory 2 miliard dánských korun.
Celý přehled ke stažení naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat