„Svět se velmi rychle vyvíjí. Tomu by se mělo přizpůsobit i vzdělávání. Nelpěme proto na některých zvycích a tzv. osvědčených modelech a hledejme to, co dává smysl, co děti obohatí a co jim pomůže v jejich životní cestě za dalším vzděláváním, za profesním uplatněním, ale hlavně za spokojeným a šťastným životem,“ říká učitel Daniel Vychodil pro Český rozhlas.
Daniel Vychodil (youtube.com) |
Ukončil učitelský závazek na slatiňanské základní škole a přijal nabídku ředitele waldorfské školy v Pardubicích.
Hlavní rozdíl ve srovnání s tradičními školami vidí v tom, jaký důraz je kladen na tvořivou až uměleckou činnost dětí. Podle waldorfské pedagogiky je důležité, aby se děti v prvních školních letech více zabývaly kreativními činnostmi, které rozvíjí jejich vůli a fantazii, než abstraktním učivem, zaměřeným na logiku. Člověk, který v sobě nerozvine některé dovednosti v určitém raném věku, už to jen obtížně dožene později, ve vyšším věku pak často dochází k demotivacím ke studiu.
Celý text a pořad ke stažení naleznete zde
3 komentářů:
Nelpěme proto na některých zvycích a tzv. osvědčených modelech -- a používejme raději to, co se neosvědčilo. Myslím, že začínám těmhle alternativistům rozumět. ////
Chválím pana Vychodila, že opustil klasické školství. ////
nic neopustil,pouze si v klasickém= státním školství realizuje za státní peníze své (rodičů žáků) soukromé představy
Normálně učit a naučit už není In. Dnes je In hlavně inovovat a reformovat. I když reforma spočívá v tom, že se normální a letité způsoby výuky zdánlivě znovu objevují a akčně přejmenovávají. Nálepkování se rozvíjí a realita znásilňuje k mediálně vděčným tématům.
Okomentovat