„Výuka dějepisu nemůže být hodnotově neutrální, neboť jsme zasazeni do hodnotového rámce určeného antikou, křesťanstvím a židovstvím. O prosovětské interpretaci dějin však po listopadu 1989 nemůže být ani řeč,“ řekl Petr Čornej, spoluautor středoškolských učebnic dějepisu.
„Poznámka ve zprávě BIS, která byla učiněna zcela záměrně, se mě osobně dotkla a urazila tisíce učitelů,“ uvedl. K tématu se vrací Deník.cz.
Petr Čornej (wikipedia.org) |
Seminář byl přínosný především proto, že se dostalo i na způsob výuky. „Problém je už na prvním stupni, kde je prvouka v dějepisné oblasti nesmyslně zahlcena fakty a děti k ní záhy získají odpor,“ podělila se o svou zkušenost Pavla Ducháčková Chotková ze ZŠ Karmelitská v Praze 1.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
po shlédnutí seriálu Velvyslanectví na jutrubce se již ničemu ohledně bisky nedivím,doporučuji ke shlédnutí
youtube.com/watch?v=NmEPH3x5XKo&t=159s
V souvislosti s debatou o kvalitě (haha!) práce novinářů mi tento text připadá dost reprezentativní. Máte akci za účasti "pana historika" Čorneje a dalších takových, tématem je tendenční výuka dějěpisu (zda je či není tendenční, a na čí stranu), a polovina textu řeší odpor dětí k prvouce. Autor textu je určitě duševní gigant! ////
Okomentovat