„Myslím, že spoustu lidí uklidní, když řeknu poměrně zásadní věc, že jsme na jednání definitivně ukončili debatu o cut-off score neboli minimální bodové hranici pro přijetí na střední školy. Nebudeme ho zavádět. TEČKA,“ napsal premiér Andrej Babiš na svém profilu na Facebooku.
Potkal jsem se taky s děkany pedagogických fakult. Vždycky mě zajímají názory lidí z praxe. Proto jsem se už potkal s šéfy lékařských fakult. S nimi jsme řešili problém, že i když studenti udělají přijímačky, tak se nedostali, protože chybí učitelé.
Všude mají problém s vysokým věkem učitelů. Počet zájemců o profesi kantora sice roste, jak se zlepšují platy, ale pořád to nestačí. Takže připravujeme nový zákon o pedagogických pracovnících. Chceme, aby kdokoli s vysokoškolským titulem mohl učit. Bude stačit, když si do tří let udělá pedagogickou přípravu.
Ministerstvo školství právě teď sbírá podklady, abychom se dozvěděli, na které obory chybí nejvíc učitelů. V červnu bude mít hotový návrh investičního programu pro lékařské a pedagogické fakulty.
Zdroj: facebook Andreje Babiše
12 komentářů:
pane Kocourku, pane Doležele
Když se vrátím k související diskusi k rozhovoru s Petrem Gazdíkem,
http://www.ceskaskola.cz/2019/02/petr-gazdik-kraje-uz-nebudou-pozadovat.html
pak je už asi opravdu zřejmé, kolik toho ti novináři a Petr Gazdík zase nalhali, že?
Z čeho je to zřejmé? Andrej Babiš je předsedou vlády, nikoliv "kraji". A kraje mají zákonodárnou iniciativu - tuším. Takže Babiš to zavádět může a nemusí, ale pokud by prošla nějaká novela, která by to vtělila do zákona, tak by měl i on smůlu. Čemu na tom zase nerozumíte? Psal jste, že kraje cut-off score odmítly, nikoliv, že jej odmítá premiér Babiš. Vaše práce s textem a jeho chápání jsou na velmi slabé úrovni a ještě máte tu drzost se dohadovat. Vy totiž nevnímáte to, co je napsáno, vy si k tomu ještě kopec dalších věcí domýšlíte.
Pane Doležele, Vy nejste schopen s porozuměním přečíst ani moje krátké diskusní příspěvky. Natož delší citované texty. Odmítáte navíc přemýšlet o kontextu. No, nic - ta diskuse smysl nemá.
Pane Komárku, můj dotaz trvá - z čeho jste vyvodil, že kraje již nebudou požadovat zavedení cut-off score u přijímacích testů? Tady nejde o to, jestli je nepožaduje někdo jiný - třeba Babiš, nebo Gazdík. A nejde tady ani o to, jestli jej kraje opravdu požadují, či nepožadují. Otázkou je, z jaké informace jste to vy dovodil. Taková informace totiž v tom rozhovoru není. I kdybyste stokrát mlel něco o tom, čemu já všemu nerozumím, opíral se o kontextologickou interpretaci, o tom, že odmítám přemýšlet o jakémsi kontextu, na věci to nic nemění. Jste to vy, kdo nerozumí psanému textu a svádí to na jiné v domnění, že ho zachrání jakýsi kontext. Je ostuda, že nejste schopen ani přiznat omyl.
Za příjmení pana Sarkoziho se omlouvám. Mám nový počítač a hledáním přehlasovaného o jsem strávil více času, než jsem byl ochoten tomu věnovat. Ano, udělal jsem chybu v použití tvrdého y, takže se panu Sarkozimu omlouvám. Měl jsem skutečně na mysli jeho a nikoliv bývalého prezidenta Francie. Píši tedy nadále příjmení bez diakritiky s omluvou za mojí demenci kombinovanou zřejmě s demencí vývojářů operačního systému nejmenované společnosti.
Tak naposledy, pane Doležele:
Já jsem nikdy netvrdil, že "kraje již nebudou požadovat zavedení cut-off score u přijímacích testů". Jen jsem Vám a panu Kocourkovi vysvětloval, že Respekt udělal rozhovor s Petrem Gazdíkem, který v tomto smyslu interpretuje setkání krajských radních pro školství s ministrem školství.
Snažil jsem se vám marně - vzhledem k vaší nízké schopnosti porozumět textu nebo vnímat argumenty, které vám nekonvenují, nebo přesvědčení, že váš oponent prostě nemůže mít pravdu, že nejspíše lže....- vysvětlit, že autorka rozhovoru se nedopustila žádné lži. Udělala rozhovor s Petrem Gazdíkem. Ani Petr Gazdík pravděpodobně nelhal, proč si to myslet?, popsal, co se dělo na setkání s ministrem, respektive, co si o tom myslí.
S vysokou pravděpodobností se navíc ukazuje, že to, co si Petr Gazdík myslel, odpovídá skutečnosti nejen na úrovni krajských radních a MŠMT, ale i na úrovni krajů a vlády. Je velmi nepravděpodobné, že hejtmani by šli v této věci do otevřeného sporu s premiérem, stejně jako je velmi nepravděpodobné, že by premiér před takto jednoznačným vyjádřením neměl věc s hejtmany projednanou. Tolik ke kontextu.
Ano, pane Komárku, máte pravdu, že vy nejste původcem toho tvrzení, tím je paní Čápová. Ovšem vy jste ho převzal. Z článku nelze vyvodit, že kraje nebudou požadovat zavedení cut-off score. Očekával bych, že než paní Čápová takto svůj článek nazve, se alespoň těch krajů zeptá, tj. obrátí se na Asociaci krajů, aby si své tvrzení ověřila. A je to její tvrzení, nikoliv pana Gazdíka.
Stejně tak, jak to interpretujete vy, mohu to já interpretovat tak, že kraje se obrátily na MŠMT, aby zpracovalo nějakou analýzu a toto, s podporou předsedy vlády, odvětilo, že cut-off score zavádět neplánuje. To ale ještě nutně neznamená, že kraje na svou iniciativu rezignují. K tomu musíme počkat na vyjádření Asociace krajů, případně na rozhodnutí zastupitelstev jednotlivých krajů. O případném zavedení cut-off score může na základě zákonodárné iniciativy krajů rozhodnout PSP ČR a pak by měl jak premiér, tak ministr školství po ptákách. Kdybyste alespoň počkal na to, než se vyjádří předsedkyně a místopředseda Asociace, ale to ne - to se hned dělá propaganda do zálohy. A co přijde, až kraje rozhodnou, že na tom zavedení trvají? Tak je budete ještě napadat, že mění rozhodnutí a jsou nekonzistentní?
Nepatlal bych se v tom, kdybyste před mým vstupem do diskuse nesdělil již panu Kocourkovi, že nerozumí psanému textu, ačkoliv bylo nejen jemu, ale i mně zřejmé, že jste to vy, kdo mu nerozumí. Tak si příště nechte toto mentorování. Chápu, že některé komentátory z duše nesnášíte, ale to je váš problém. Blbce z nich neuděláte tím, že budete do zblbnutí opakovat, že nejsou schopni chápat elementární text. Ale jestli vám to dodává sebevědomí, tak si poslužte. Co by člověk neudělal pro frustráti, že jo.
Chtěl bych se zeptat jakou diskuzi? Vždyť žádná ani nezačala. Jen pár hysterických výkřiků. Ale diskuzi jsem žádnou neviděl. Žádné argumenty pro a proti. Žádný seriozní rozbor důsledků.
Totéž se týká zavádění vysokoškoláků do škol. Je to jen hašení požáru bez ohledu na budoucnost.
Off topic, ale vnesl to sem pan Komárek. Je to prosté: řekl Gazdík, že kraje nebudou požadovat? Lže Gazdík. Gazdík to neřekl? Lže Respekt. ////
To, že pan Komárek vydává lži Gazdíka, Respektu a dalších svých milců za pravdu, to je problém České Školy. ////
Je to opravdu jednoduché: Jediný, kdo si tady vymýšlí, je pan Kocourek. Nebyl na tom setkání, kde byl Petr Gazdík, netuší nic o tom, s jakým pověřením tam šli krajští radní pro školství... A samozřejmě netuší nic ani o mých "milcích". Dalšími výmysly se jen snaží obhájit neudržitelnou pozici, když zcela zbytečně napadl autorku rozhovoru s Petrem Gazdíkem.
Nefungují-li kvalitně základní školy, lze jen těžko chtít od SŠ kvalitní absolventy. Co se zanedbá za devět let v ZŠ, to nedohoní tří ani čtyřletá SŠ. Docela by mne zajímalo, co MŠMT, Asociace krajů a Svaz měst a obcí hodlají udělat pro to, aby se negativní stav v základním školství změnil. Obávám se totiž, že nebude-li MŠMT zodpovědněji uplatňovat svou legislativní, řídící, koordinační a kontrolní úlohu v regionálním školství, může to vést k další privatizaci základních a středních škol, ke kterým kraje ani obce nemají zřizovatelskou a kontrolní pravomoc*. Dojde-li pak při dalším populačním poklesu k redukci počtu škol, mohlo by to znamenat podstatné oslabení sítě veřejných škol a omezení dostupnosti kvalitního vzdělávání v regionálním školství.
Z hlediska výše uvedených zásadních problémů regionálního školství považuji subjektivní vyjádření P. Gazdíka za dost povrchní "kličkování zmoklé slepice mezi kapkami deště". Kdyby totiž výše popsanou problematiku ZŠ a SŠ vnímal zodpovědněji, mluvil by, myslím, spíš o požadavku na systematickou práci MŠMT než o potřebě "reformy kurikula".
http://www.ceskaskola.cz/2019/02/petr-gazdik-kraje-uz-nebudou-pozadovat.html
Aktivisticky konstruktivistický systém RVP/ŠVP aplikovaný na podfinancované a resortně mizerně řízené regionální školství, systém shora vnucený školám bez konzultace s učiteli, řediteli a zřizovateli škol a bez praktického předchozího ověření, velmi negativně poznamenal počáteční vzdělávání v České republice. Velmi vážné vady má i jeho právě probíhající revize::
*Viz např
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/o-mista-reditelu-skol-neni-v-cesku.html
Pokud Respekt usuzuje, že systém RVP/ŠVP je v pořádku, mýlí se.
http://www.ceskaskola.cz/2019/02/stres-ktery-nema-smysl-prisny-system.html
To, že si Respekt vybírá k rozhovorům ty, kteří souzní s jeho povrchními pohledy na problematiku regionálního školství, je, myslím, docela zřejmá věc.
Pokud se Pedagogické fakulty vzpamatují a začnou "produkovat" absolventy, kteří půjdou do škol a ne absolventy, kteří vezmou PedF jen jako snadnou možnost získání VŠ diplomu pro práci jinde, a pokud se vzpamatuje vláda a dá učitelům důstojné platy, nemusí to znamenat nutnost přijímat tolik lidí s jinou formou pedagogického studia. Pokud se aktivistické fakulty nevzpamatují a nepodají příslušný "produktivní výkon", nezbude, myslím, státu, než zajistit vzdělávání učitelů jinak.
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-k-novele-zakona-o.html
Potkal jsem se taky s děkany pedagogických fakult. Vždycky mě zajímají názory lidí z praxe. Proto jsem se už potkal s šéfy lékařských fakult. S nimi jsme řešili problém, že i když studenti udělají přijímačky, tak se nedostali, protože chybí učitelé.
Všude mají problém s vysokým věkem učitelů. Počet zájemců o profesi kantora sice roste, jak se zlepšují platy, ale pořád to nestačí. Takže připravujeme nový zákon o pedagogických pracovnících. Chceme, aby kdokoli s vysokoškolským titulem mohl učit. Bude stačit, když si do tří let udělá pedagogickou přípravu... Napsal Premiér Babiš.
Myslím, že docela brzy uvidíme, jak se to vše bude vlastně vyvíjet. Doufám, že to nebude podle povrchních představ Respektu a P. Gazdíka.
J.Týř
Okomentovat