Mají především vzdělávat další generace, místo toho papírují. Učitelé a ředitelé škol si stěžují, že administrativa je rok od roku horší. „Zdá se, že mnohdy ani tak nejde o skutečnou práci s dětmi, jako spíš o to, jak a co by bylo vykázáno – individuální plány, plány podpory, plán prevence, strategické plány rozvoje a ke všemu pak pochopitelně vyhodnocení a autoevaluace,“ popisuje v reportáži iDNES ředitel žižkovské ZŠ Chmelnice Václav Havelka.
„Při vyplňování některých hlášení, ukazatelů či dotazníků mám velké pochybnosti o jejich smyslu a dalším využití informací z nich získaných,“ dodává ředitel ZŠ Jeseniova Jiří Lébr.
Papírování výrazně přibylo v posledních letech, především při zavádění inkluze, kterou ještě komplikuje nařízení o ochraně osobních údajů, tedy GDPR. „K tomu musíme připočítat mimořádná šetření a dotazníky a údaje o žácích, učitelích, cizincích či chodu školy,“ popisuje Marie Suchá, ředitelka ZŠ a MŠ Jaroslava Seiferta.
Česká školní inspekce o problému ví a považuje jej za závažný. „Administrativní zátěž je skutečně jedním z významných faktorů, který komplikuje kvalitu a efektivitu vzdělávání ve školách,“ popisuje náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat