V návaznosti na obdobně koncipované vzdělávací programy, které byly v letech 2017 a 2018 zaměřeny na práci s úlohami uvolněnými z mezinárodních šetření PISA 2015 a TIMSS 2015 ve výuce a které absolvovaly již téměř čtyři tisíce pedagogů, připravila Česká školní inspekce další vzdělávací program pro učitele základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, jehož smyslem je přiblížit pedagogům uvolněné úlohy z mezinárodního šetření PIRLS 2016, poskytnout jim náměty pro jejich využití ve výuce a podpořit mezioborový rozvoj čtenářských dovedností žáků.
Mezinárodní šetření výsledků žáků poskytují důležité a využitelné informace o výkonnosti vzdělávací soustavy České republiky ve srovnání s množstvím dalších zemí a ekonomik světa. Úlohy, které jsou při mezinárodních šetřeních používány, mají významný didaktický potenciál, díky kterému je možné s těmito úlohami pracovat i přímo v rámci výuky ve školách. Nový vzdělávací program České školní inspekce nabízí učitelům hlubší porozumění záměrům a konstrukci testových úloh a poskytne jim řadu námětů i tematických příkladů právě pro využití těchto uvolněných úloh ve vzdělávacím procesu. Součástí vzdělávacího programu je pak také seznámení s novými přístupy a aktivitami směřujícími k podpoře čtenářské gramotnosti (dílny čtení, čtenářské kontinuum) a vzájemné spolupráci učitelů (kolegiální podpora učitelů). Účastníci vzdělávacího programu se zároveň naučí pracovat s inspekčním systémem elektronického testování InspIS SET v modulu školního testování.
Na každý seminář se může přihlásit i více pedagogů z jedné školy (aprobace učitelů není podstatná, čtenářské dovednosti by měly být rozvíjeny napříč vzdělávacími obory).
Další informace a termíny seminářů naleznete
zde
0 komentářů:
Okomentovat