„Předně bych popřál všem, kteří mají s českým školstvím co do činění, aby pochopili, že stojíme na prahu roku 2019 a ne 1919… Aby nalezli vhodný způsob testování žákyň, žáků, studentek a studentů, který bude hodnotit nikoli našprtané znalosti, kterým mnozí navíc nerozumí, ale dokáže objektivně zhodnotit studijní předpoklady dotyčné osoby, a v případě maturity její komplexní schopnost orientovat se v dané problematice, nacházet vhodná řešení a myslet v souvislostech,“ píše ředitel střední školy Radko Sáblík na svém blogu.
Radko Sáblík (sablik.cz) |
Popřál bych všem političkám a politikům, aby pochopili, že investice do vzdělání je investicí do budoucnosti státu, který z vůle lidu spravují, a aby se v jejich myslích stalo školství skutečnou prioritou, ne jen prioritou před volbami, jak je zde tradicí.
Popřál bych všem školám, aby dokázaly vytvořit prostředí, které bude jejich klienty komplexně rozvíjet, nikoli je držet v průměrnosti, které bude chápat výzvy spojené s nástupem moderních technologií, se kterými nebude o své klienty bojovat, ale bude jich vhodně využívat k jejich motivaci a k zajímavějšímu, názornějšímu způsobu vzdělávání.
Popřál bych všem ředitelkám a ředitelům škol, aby našli odvahu vystoupit ze své komfortní zóny a začali své školy měnit v instituce, které naučí své žákyně, žáky, studentky a studenty se učit, což je rozdílný pojem od biflování, které je motivují se vzdělávat, byť to takovým manažerkám a manažerům bezpochyby přinese mnoho pracovních a osobních problémů spojených s konzervativním prostředím ve školách.
Popřál bych všem učitelkám a učitelům, aby pochopili, že důležitější než nahustit do svých klientů obrovské kvantum znalostí, je podnítit v nich zájem o daný předmět, neboť potom ho nebudou nenávidět, ale naopak se v něm samostudiem a hloubáním nad problémy rozvíjet.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
českému školství bych popřál více radosti
www.youtube.com/watch?v=V5yTmVxRN2g
Okomentovat