Vědomá práce s emocemi podle psychoterapeutů Lukáše Radostného a Martina Sedláčka v naší kultuře výrazně chybí. „Bez dovednosti zacházet s emocemi je život náročnější a někdy zbytečně bolestnější,“ upozorňují. Oba odborníci, kteří pořádají kurzy emoční sebeobrany, se podle svých slov mnohokrát pozastavovali nad tím, proč se zacházení s vlastními emocemi, ale i emocemi druhých neučí ve škole. Reportáž přinášejí lidovky.cz.
Martin Sedláček (emocnisebeobrana.cz) |
Podle autorů kurzu emoční sebeobrany se postavení učitele ve společnosti zásadně změnilo. „Učitel býval do jisté míry nezpochybnitelnou autoritou. Zprávy od něj rodiče brali jako dané. Dnes je škola vnímaná jako služba,“ popisuje Sedláček. Někteří rodiče mají podle něho větší potřebu do chodu této „služby“ mluvit.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
lázně, milí zlatí, jedině lázně, učitel by měl jednou za tři roky do lázní...
Okomentovat