S kvalitou základních škol není úplně spokojeno 94 procent rodičů. Vyplývá to z říjnového průzkumu agentury Ipsos s tím, že nejčastějšími výhradami jsou, že děti škola málo motivuje, výuka je málo propojená s praxí a příliš se nepřizpůsobuje potřebám jednotlivých žáků. I proto někteří rodiče zvažují hledání možných alternativ k běžné státní škole. Informuje ČTK.
Lenka Krejčová (ff.cuni.cz) |
Celý text naleznete zde
7 komentářů:
chyba je v tom, že máme pouze státní školství,přičemž si hrajeme, že je soukromé, že si na státních školách každý dělá ,co chce,určitou dobu je to skvělé,místo učení si kreativně hrajeme,ale postupně se to projeví jako poblém,ale už je pozdě,jediným východiskem je striktní rozdělení na školy státní a soukromé,a komu se státní bezplatná škola nelíbí,má mít možnost širokého výběru školy soukromé,ovšem za svoje
Tak toto je podle mého názoru průzkum hodně cinknutý. To by snad viděl i slepý.
Paní Brandtnerová, každý může vidět, že urážíte paní Krejčovou a firmu Ipsos. Něco konkrétního k tomu průzkumu máte?
Který rodič je spokojený ze základní školou. Na takouvou otázku málokdo odpoví kladně. Zvlášť v době zdecimovaného školství. Je dobré si přečíst celý článek.
Co mě zaujalo:
"Zúčastnilo se ho 525 rodičů dětí ve věku od čtyř do 18 let."
Kolikpak rodičů 18-ti letých základoškoláků tam bylo?
"Zhruba třetině oslovených rodičů vadí rovněž přílišný tlak na výkon dětí a to, že jsou učitelé pro výuku málo nadšení. Pětina lidí pak uvedla, že školáci dostávají příliš velké množství domácích úkolů.
Neuspokojivě řešená forma výuky se z pohledu rodičů odráží i na organizačních nedostatcích. Negativně vnímají vysoký počet žáků ve třídě a s tím spojenou nízkou individualizaci výuky.
Přibližně pětina lidí je nespokojena s kvalitou obědů a se známkováním. Zhruba třetina rodičů by si přála, aby jejich potomci trávili víc času v přírodě a navštěvovali častěji odborné instituce mimo školu."
Nic překvapivého.
"Veřejných základních škol za deset let 143 ubylo, stejný počet soukromých či církevních škol vznikl."
Hezky se to pomaličku přelévá. Jen jsem z výzkumu nepochopil, jak to má legitimizovat novou Pražskou soukromou školu.
Pane Komárku, zveřejněte konkrétní data a můžeme se na to podívat podrobně. Jaké otázky byly kladeny, v jakém sledu, jací respondenti se účastnili, kdo byl objednavatel... Atd.
Jinak je to průzkum, který výrazně koliduje s jinými. (Zároveň také se zkušenostmi mými i ostatních, které dlouhodobě zaznamenávám.) Reprezentativní vzorek je natolik nízký, že není na místě zobecňování.
Ta data k dispozici nemám, paní Brandtnerová. Pokud je získám, rád zveřejním.
Pane Komárku, neměl by profesionální redaktor položit otázky, které klade kolegyně Brandtnerová, jaksi automaticky ještě před tím, nežli podobnou zprávu zveřejní?
A to místo toho, aby obviňoval z urážek diskutéra, který upozorní na zjevný nesoulad s mnoha dříve provedenými a odzdrojovanými průzkumy?
Jestli ovšem podstatu redakční práce spatřujete v používání kláves Ctrl+C, Ctrl+V na články, které Vám konvenují a klávesy Del na komentáře, které se Vám nelíbí, pak je vše v pořádku a neberte na mé poznámky zřetel. Klidně je rovnou smažte.
Okomentovat