S diskusí o změně přijímaček se vrací i spor o plošné testování

Saturday, December 15, 2018 ·

Asociace krajů oprášila projekt plošného testování žáků na konci prvního a druhého stupně základních škol. Slibuje si od toho zvýšení kvality vzdělávání a lepší kontrolu nad školami. Ale třeba Česká školní inspekce je proti a po čtyřech letech navrhuje obnovit testování v 7. třídě, které by mapovalo schopnosti žáků, a nejen jejich znalosti, jež se dají nadrilovat. Informuje deník Právo.

Ivo Vondrák (psp.cz)

Asociace krajů chce testování páťáků a deváťáků obnovit spolu se zpřísněním státních přijímaček na střední školy. Podle jejího garanta pro školství, hejtmana Iva Vondráka (ANO), by se ukázalo, jak si která škola stojí. Porovnání výsledků v testech by pak vedlo k jejich srovnání, aby bylo patrné, která škola má problémy. Hejtmany to zajímá hlavně proto, že kraje jsou zřizovateli mnoha krajských škol.

„Plošné testy v 5. a 9. třídě nepokládáme za optimální řešení problému, který spočívá v tom, že do maturitních oborů nastupují i žáci, kteří nemají odpovídající předpoklady pro to, aby maturitní studium zvládli,“ sdělil Právu náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys.

Místo toho inspektoři navrhují testovat u žáků jejich studijní předpoklady, a to v sedmé třídě. „To by ověřovalo studijní potenciál žáků, tak aby už v této fázi povinné školní docházky, tedy relativně včas před volbou další vzdělávací cesty, měli žáci i rodiče základní informace, jaký studijní potenciál žák má, jaké jsou jeho šance na případné studium v maturitním či nematuritním oboru,“ vysvětlil Andrys.


Celý text naleznete v Právu

3 comments:

Unknown said...
December 15, 2018 at 9:55 AM  

Stačí odborová (např.psychologie) neznalost, která se přetaví v názor někoho, kdo ví, že může být "důležitě" slyšen a hned je téma na světě. Obecně se neznalosti doplňují ve škole (jen se musí jít do hloubky) nebo zkušeností. U nás je moderní, že je k tomu třeba vést veřejnou diskusi, jako třeba tady. Když bude více příznivců některé stany, stane se z toho v demokratické diskusi "pravda". Když bude tento názor hodně hlasitý, udělá se z toho zápis a bude to větší "pravda". Doporučuji, křičte!

mirek vaněk said...
December 17, 2018 at 7:38 AM  

ČŠI má své vlastní testy, které se jaksi neujaly. Že by konkurenční boj?

Výsledky studijních předpokladů jsou předem jasné - Gaussova křivka platí všude. Ale potenciál žáka se dá zvýšit jeho usilovnou prací a rozvojem myšlení. Tak jako ten kdo cvičí zlepšuje svou fyzičku, tak ten kdo namáhá mozek zlepšuje své intelektuální schopnosti. K tomu žádné testy nejsou potřeba. Smysl má testovat současný stav a ne předpoklady.

tyrjir said...
December 17, 2018 at 7:50 AM  

Proč se testuje jen v některých předmětech a jen v některých ročnících? ČŠI snad neví, že zpětná vazba je součástí každé řádně vykonávané práce a každé řídící a kontrolní činnosti? K čemu je ČŠI, která se projevuje aktivisticky a neplní přitom řádně svou základní tj. kontrolní funkci? J.Týř

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.