Podle výzkumného šetření Ústavu speciálně pedagogických studií PdF UP z letošního roku učitelé jednoznačně preferují vzdělávání v běžných školách u žáků odlišného etnika se znalostí češtiny (77,5 procenta) a s mimořádným nadáním (70,8 procenta). „Pokud zvažují vhodnost běžné školy pro žáky se zdravotním postižením, přiznávají ji většinově jako lepší alternativu pouze pro skupinu žáků s tělesným postižením (62,1 procento) a se specifickými poruchami učení (55,8 procenta),“ píše se v analýze. Informuje Deník.cz.
Jan Michalík (upol.cz) |
Vychází z toho, že 56,7 procenta učitelů si nemyslí, že společné vzdělávání je přínosné zejména pro postižené děti. Dokonce 54 procenta respondentů z řad pedagogů v něm nevidí ani význam pro společnost a jako o módním trendu o něm hovoří 50,5 procenta z nich.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
Ano!!! Země je kulatá!
První vyvážený článek na téma změny v inkluzi. :-)
Okomentovat