Hned několik škol po celé republice mění své školní řády. A připisují do nich plošný zákaz používání mobilů. Pro žáky to znamená, že svůj telefon nemohou používat ani během přestávky.
„Například výzkumy z Británie ukazují, že na školách, kde byly plošné zákazy používání mobilů, došlo u žáků s průměrnými nebo podprůměrnými výsledky k velkému nárůstu jejich dovedností a znalostí,“ argumentuje v Duelu Seznamu Zprávy Petr Karvánek, ředitel pražské ZŠ a MŠ Antonína Čermáka.
„Je to, jako když vezmete děti na plavání do bazénu. Když tam po sobě cákají vodou, hrozí nebezpečí uklouznutí a zranění, ale přece jim nevypustíte bazén a na plavání je už nikdy nevezmete,“ dodává Andrys.
Celý rozhovor ke stažení naleznete zde
13 komentářů:
zakázat mobily lze pouze zákonem,jako ve francii,školní řády nemohou být v rozporu s ústavou, jak si mnozí ředitelé představují,
„Přistupovat k mobilním technologiím jako k nástroji všeho zla a preventivně je žákům odebírat už u vstupu do školy podle nás není didakticky správná cesta,“
Pan inspektor by si měl někdy vyzkoušet, jaké to je soutěžit při výuce např gramatiky s hraním her na mobilu či sjížděním soc sítí, videí apod.
Není potřeba je odebírat, stačí zakázat jejich použití, pokud učitel nerozhodne jinak.
Žáci mobil mimo školu mají zapnutý neustále, tzn 17 hodin denně. Nestačí?
„Je to, jako když vezmete děti na plavání do bazénu. Když tam po sobě cákají vodou, hrozí nebezpečí uklouznutí a zranění, ale přece jim nevypustíte bazén a na plavání je už nikdy nevezmete,“ dodává Andrys.
S tím rozdílem, že voda není návyková. Už?
Jenomže stříkáním vody na sebe, ani uklouznutím, ze sebe nedělají zombie. Mobil ve škole je menší zlo, než si společně zapálit cigáro. Rozhodně to má destruktivnější následky.
Ad Tajný Učitel a pan inspektor: Nejen pan inspektor, ale KAŽDÝ učitel si musí vyzkoušet, jaké to je soutěžit při výuce např. gramatiky s hraním her na mobilu či sjížděním soc sítí, videí apod. Ta lákadla, odpoutávající pozornost studentů od vyučování, jsou mnohá, a NEZMIZÍ, nebudou-li k dispozici mobily. Rodokapsy pod lavicí, půvabná spolužačka ve vedlejší lavici, veverky za oknem, cokoli. ////
A proto si každý učitel musí rozmyslet:
1) Zda proti odpoutávadlům pozornosti bude bojovat stále, občas nebo nikdy.
2) Jaké prostředky použije, aby studenti MUSELI věnovat pozornost vyučování. ////
Zákaz mobilů je nesmysl a NIČEMU nezabrání. ////
Totalitní manýry holt z hlav některých stále načervenalých mozků stále nezmizely. Proto to na některých školách vypadá, jako za krále Klacka.
Tři děti ve třídě čuměj do mobilu, tak to zakážeme všem.
Jenže mobil není hračka, ani kliklak, ano verzatilka s rýží, nebo pistolka z krabičky od sirek.....
A na slovo výchova jste zapoměli? Nebo těm dětem závidíte?
Tří děti? Tak to král Klacek trochu zaspal dobu.
v usa je skvělá mantra,který zní "boj proti terorismu" a pod to se schová cokoliv i zákaz používání mobilu a nikdo si nedovolí pipnout,v různých státech a školách to řeší různými formami, v rusku tohle začínají řešit moderně a liberálně,školy si po vzoru armády a policie opatřují rušičky,což poznáte tak,že když jedete autem kolem školy přestane vám fungovat mobil i gps,
Má p. ředitel konkrětní odkazy na výzkumy z Británie? Je to jedna škola? Nebo nějaká relevantní studie na dostatecně velkém vzorku? Mohu naopak doložit výzkumy, kde použití mobilních zařízení při fixaci učiva v matematice výrazně zvyšuje efektivitu u žáků s průměrnými a podprůměrnými výsledky v tradičních (písemných) formách práce. Ale jinak už tmu je například v čtenářských dovednostech. Ono to asi nejde zobecnit. Proto je jakékoliv plošné řešení špatné.
Srovnávat bazén s mobilem je trochu mimo. V bazénu jde přímo o život. A psychicky závislých na bazénu je mnohem míň než těch závislých na mobilech.
Zakazovat mobily nic nevyřeší. Musíme se naučit s nimi žít. Využívat je účelně. Poučit rodiče o nebezpečích a vychovávat je. Nic jiného nejde.
Zatím je to chaos bez směřování. Místo výzkumu a hledání pozitiv a jejich využití se jen planě kecá. A při tom zde jsou obrovské možnosti využití počítačových her ve vzdělávání, kde by se mladí doktoranti(a že jich dnes je) mohli realizovat, připravovat pro školy i rodiče vhodné strategie. Doporučovat i tvořit vhodné hry a aktivity.
To by mělo ministerstvo podporovat. A až to bude, teprve pak může ČŠI něco kontrolovat a ne naopak, jak se to dnes děje.
Je to o nastavení společnosti. Buďto bude prioritou vzdělání nebo zábava. To ale jen učitelé nezachrání.
Bohužel, žáci si vytvořili už permanentní závislost na mobilech, a tak i přes výslovný zákaz jejich používání v hodinách výuky ve školních řádech tento pokyn ignorují. Vy jim mobil vzít nesmíte a oni mají už vypěstovaný tik. Nemáte šanci pozorovat je celou hodinu a oni s mobilem neustále manipulují. Zakažte alkoholikovi pít nebo gamblerovi hrát, narkomanovi požívat drogy. Je to úplně to samé.
Víte, jak se jmenuje nová choroba rozšířená v posledních patnáci dvaceti létech? Mobil. Má ho každý de... :)))
Souhlasím, jen bez těch smajlíků, pane Týři. Nepovažuji to za vtip.
Okomentovat