„Chci předložit změnu zákona o pedagogických pracovnících, která by umožnila učit daleko většímu množství odborníků z praxe. Ti by si mohli pedagogické vzdělání doplnit při působení ve škole,“ říká ministr školství Robert Plaga. Měly by se jim otevřít dveře tříd na druhém stupni ZŠ a na středních školách. Plaga zároveň předpokládá, že se možnosti doplňujícího pedagogického studia rozšíří a fakulty připravující učitele vyjdou uchazečům z terénu vstříc. Informuje Deník.cz.
Robert Plaga (msmt.cz) |
V dubnu chce také uzavřít debatu o nové podobě maturit.
Celý text naleznete zde
12 comments:
Má to smysl? Za dva roky mají učitelé 45 měsíčně, to spíš bude problém sehnat někoho, kdo bude zájemce odhánět od dveří…
On EDUin má na Plagu nějaké kompro? Nebo to je obecný jev, že když VŠ pedagog sleze ze skleníku na MŠMT, tak zjistí, že o školství neví nic a tak začne papouškovat po tom nejhlasitějším okolo?
kvalifikovaných učitelů s praxí je dostatek,jenom nejsou v praze
Při nedostatku lékařů se to bude řešit podobně? Taky si dodělají VŠ při práci?
laimes - A jsou i tací, kteří pochodili přes 10 škol. Proč asi?
protože je nikdo nechce zaměstnat na víc než rok,dva, já byl během posledních pěti let na čtyřech školách,dvakrát prázdniny na úp,jednou na smlouvu o pč,
již vidím ten zájem o odborníky z praxe (mimochodem ta praxe se jim bude započítávat?),já jsem si po 15 letech ve školství odskočil na 10 let do praxe a po návratu jsem byl nezaměstnatelným,viz výše pětiletka potulování se po zš a sš coby záskoky za md či dn,kdo by také stál o člověka z praxe,co zvláddá it,hovoří třemi jazyky a má i jinou vš nežli pajdák,takový šlověk přestože drží hubu a krok,jest potencionální hrozbou pro zástupce či ředitele,přestože drží hubu o svých příjmech v praxi jest předměte závisti,obzvláště nechce li klesmou na úroveň šupáka vprošoupaných džínách s trikem či vytahaným svetrem,čáky takovž týpek prudí,místo planého kreativního poflakování vyžaduje konkrétní práci,nedejbože ještě v termínu,
No jo. Hledá se řešení průšvihu, aby to moc nestálo. Jaký to bude mít vliv na děti už nikoho nezajímá. Chci vidět ty davy z praxe jak se hrnou do školství. Při dnešních platech a pracovních podmínkách. I když nastoupí krize, tak volní budou spíš ti méně schopní a ti budou učit naše děti.
Ministři školství a politici jsou nepoučitelní.
Laimes má pravdu.
dva roky v česku jsem měl plat trojnásobný učitelského a osm let v německu nemá cenu plat srovnávat,kdyby v rodině nenastaly zdravotní problémy mých blízkých , tak jsem se vrátil do ekonomicky zdevastovaných beskyd až do důchodu,ucucávat tramín či vavřinečka a kochat se výhledem z terasy baráku na radhošť,takhle jsem si vytrpěl pár let ve školství,dva roky žil z úspor a když to vypadalo,že půjdu pod most, poslal mi pánbů eurooil, aby vykoupi mou zahradu,alelujá,dokoupil jsem si roky do důlchodu a došel spasení alespoň podprůměrné penze,když vešlo ve známost, že jsem v penzi,obdržel jsem ze školství kolem 1. září čtyři,z toho dvě na plný úvazek!!!kam jsem je s velkou ochutí všechny poslal psát nebudu,anóbrž bych byl smazán,však vězte ,že to bylo právě tam...
Obávám se, že protichůdnost činů pana ministra signalizuje nesystémový přístup Parlamentu ČR, menšinové vlády a MŠMT stručně vyjádřený větou:
Fundamentální problémy školství (podfinancovanost, nekoncepčnost a mizerná organizovanost i kontrola) řešit nemusíme, když je za nás vyřeší příšťí ekonomická krize, která nám umožní nespokojené učitele nahradit pracovníky odkudkoli.
Začinám se čim dál víc spoléhat na kraje, které tu situaci už dávno vnímají* a které si tuhle systémovou korupci (?), doufám, nenechají jen tak líbit.
J.Týř
* Viz např.
http://www.edulk.cz/Příspěvky/tabid/72/EntryId/1568/Konference-Kvalita-ve-vzdelavani-v-Libereckem-kraji-uvodni-projev-namestka-hejtmana-Radka-Cikla.aspx
J.Týř/ vy jste nebyl nezaměstnaný déle nežli rok,viďte?
Podle mě odborníci z praxe nesnesou to amatérské manažerské vedení škol odnikud nikam. A nepůjde ani tak o peníze. Školství je zbyrokratizované na ultimum. Ešvépéčka jsou na h....
Nemohu kreativně měnit výuku, když mám cosi naservírované kýmsi.
A dnešní žáci? I když se budete stavět na hlavu a dělat opičky, budete nudní. V konkurenci s mobilem nemáte šanci.
pro odborníky z praxe jsou ředitelé tragikomici,co také čekat od kamarádů a spolustraníků zřizovatele,ikdyž mnozí absolvovali kurz školského managementu a cítí se velkými managery,bohužel jim systém umožňuje cítit se jako capo di tutti capi, a to bez jakékoliv zodpovědnosti
ČR má větší podíl kvalifikovaných učitelů než Finsko a Singapur. Sláva. Vzdělání je zachráněno.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2187642097963654&set=a.723762347684977&type=3&theater
Post a Comment