Ze školy nebo školství celkově plánuje odejít třetina začínajících pedagogů. Na problém poukázal výzkum Masarykovy univerzity. Odborníci z pedagogické fakulty se zajímali o učitele, kteří odučili maximálně čtyřicet měsíců. K tématu se vrací Deník.cz.
Světlana Hanušová (muni.cz) |
Nejvíce čerstvé absolventy odrazuje nedostačující podpora při příchodu do nového zaměstnání. Ministerstvo školství chtělo zavést pozici zavádějícího učitele, který by nováčkům radil. Návrh ale poslanecká sněmovna zamítla. „Pedagogům chybí perspektiva kariéry a plán podpory,“ podotkl proděkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Tomáš Janík.
Pokud učitelé do škol nastoupí, bývají velmi motivovaní. „Podle našich dat se nadšení ale v praxi často ztrácí,“ doplnila Hanušová.
Celý text naleznete zde
6 komentářů:
Inu, fungování mezi lákavými sliby prolhaných politiků a bídnou realitou není pro každého. ////
priority miléniánů : 1/ posun-musí se posouvat (pokud tomu do dvou ket nevelím,odcházím) 2/ práce hrou neboli je to o emocích (výsledek pojetí školství-škola hrou)neboli dělám to,co mne teď baví 3/peníze (nemá přehnané nároky ale pod 45 litrů pro začátek nepůjde)....
jinak pod pojmem podpora si nepžedstavujte unylé kecy,nedejbože snad rady nějakých vyhořelých seniorů (spolupracovníků 45+)co chodili do školy ještě za totáče ale podporu korporátního stylu,chci mít vše připraveno kolem sebe a kdykoliv po ruce,jsem přece vš borec a ne nějaká "kafepipka",tudíž jest šokem dohadovat se o pět papírů na kopírování a pak ještě přijít k zasekané kopírce-to odcházím....
Něco nového? Jednoduše pod námi praská nařízlá větev. Řezali jsme společně. Mlčením, klapkami na očích. Osobně se divím, že ještě něco funguje.
Ad laimes: výstižné. Až teprve po přečtení vašeho vstupu mi došlo, že takové ptákoviny řeším denně a už je téměř nevnímám jako nějaké vybočení ...
Asi mi neuvěříte, že bývaly časy, že bych kvůli tomu tu výpověď dal. Před pár desítkami let. (A klídek, NEBYLO to ve školství.) ////
Ad Renata: Na vaši představu, že "řezali jsme společně" (jako že neseme spoluodpovědnost za činnost či nečinnost někoho úplně jiného) nejsem ochoten přistoupit. Sorry jako. ////
V normálně fungující společnosti za všechny významné věci musí někdo odpovídat. A pokud v té současné české společnosti nikdo za nic neodpovídá, já NENESU odpovědnost za to, že jsem nevyvolal občanskou válku a nesvrhnul "demokratický" režim. ////
Laimes
Tentokrát vcelku souhlas.
Snad jen doplněk, že ta neperspektivnost není jen otázkou nepřiměřených ambicí.
Být mladý a zjistit, že je úplně jedno, jestli přípravě věnuji doma 20 minut, nebo 6 hodin, jak moc se snažím a co dělám navíc, protože ve výplatě se to projeví tak dvěma, třemi stovkami, tak to zabalím a jdu pryč taky. Vlastně, já to tenkrát taky udělal. :-)
Ona jediná perspektiva, která mladého kantora čeká, je vědomí, že za tři roky možná dostane tři stovky navíc, což možná pokryje inflaci. Pak stačí jediný sraz se spolužáky, kteří zakotvili v korporátu a rozhodnutí je jasné.
"ptákoviny řeším denně a už je téměř nevnímám jako nějaké vybočení ..."
pro lidi,kteřá předtám ve školství nebyli a přišli by do školství z praxe a nedejbože z nějakého korporátu,by bylo školní managerské rostředí šokem a obratem by prchli,české školství zaostalo za dobou a uitelé (žijící celé roky v ulitě školy a mimo realitu) tolik volající po penězích působí na člověka groteskně,ovšem ten úsměv dotyčného velmi rychle přejde....
Okomentovat