„Nejvtipnější byla poznámka žákyně sedmé třídy. Sdělila mi, že se doma nemůže učit ani psát úkoly, neboť nemá čas. To já, coby učitel, prý nemohu pochopit, jelikož si odučím svých pár hodin a po zbytek dne mám volno. Teď, když to píšu, ale zjišťuji, že to zase tak vtipné není. Dívka vlastně pojmenovala obecný názor, který má na učitele velká část naší společnosti – po obědě to zabalíme a hurá domů… A co teprve ty dlouhé prázdniny!,“ říká učitel Jiří Homola v anketě magazínu Rodiče vítáni.
Redakce České školy přeje do nového roku učitelům, aby stále více lidí bylo schopno pochopit a ocenit náročnost a význam jejich práce. A podpořit je.
A dětem a celé společnosti přeje stále více vynikajících učitelů.
Celou anketu naleznete zde
Jiří Homola: Hodně lidí si o učitelích stále myslí - po obědě to zabalíme a hurá domů… A co teprve ty dlouhé prázdniny!
pondělí 31. prosince 2018
·
Štítky:
náročnost práce učitele,
názory,
prestiž učitele,
rodiče,
role učitele
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
21 komentářů:
Ano, děti si myslí nejrůznější pitomosti a o realitě toho moc nevědí. Na vědomí pošetilcům, kteří navrhují, aby děti ODPOVÍDALY za svoje vzdělávání. ////
Jenže ty pitomosti si nemyslí jen děti. U těch se to dá pochopit i když jsou vzdělávány ze všech stran ke klíčovým kompetencím a ke všemu možnému.
Ale takové názory mají i novináři, politici a školští úředníci. A tento model podporují. Poctivé učitele vyhánějí ze škol a demotivují.
Přeji všem hezký nový kalendářní rok, hlavně zdraví a štěstí.
Nojo, novináři, politici a školští úředníci. Nesoudnost a neinformovanost novinářů je známá mnoho desítek let, nejspíš odjakživa. U politiků to je různé - pár z nich (např. VK jr.) ví, o čem mluví, a u většiny jde o prospěchářství v časovém horizontu nejbližších voleb. ////
Zajímavá skupina jsou ministerští úředníci. (Předpokládám, že na MŠMT je to stejné jako na jiných ministerstvech.) Mezi ministerskými úředníky jsou i špičkoví odborníci a lidé velice rozumní. Jakýmsi podivným mechanismem jsou ale ti rozumní drženi MIMO rozhodovací pozice. Na ministerstvech rozhodují zásadně ti největší blbečkové a největší lumpové. ////
Odhaduji, že to nějak souvisí s demokracií. ////
Pane Kocourku, Vy se hlásíte k politikům z SPD nebo k V.K. mladšímu, tedy lidem, kteří jsou podle mnoha soudných a informovaných lidí přímo symbolem nesoudnosti a manipulativnosti. Nemyslím, že má smysl s Vámi věcně diskutovat, jen Vás znovu upozorňuji, že diskuse na ČŠ má svoje pravidla a že je opakovaně porušujete. Ne, nikoli tím, jaké politiky považujete za soudné, ani například tím, co si myslíte o neziskovkách. Opakovaně je ale porušujete příspěvky plnými arogance, urážek či šířením konspiračních teorií. Pro svoje názory a postoje jistě naleznete vstřícnější prostředí než je Česká škola...
Pane Komárek, užívejte si dosyta své pozice cenzora, a mazejte si kterékoli komentáře uznáte za vhodné. S potěšením sleduji, jak vám dochází nejen rozumná, ale už i publikovatelná "zdůvodnění" vašich cenzorských zákroků. ////
... k V.K. mladšímu, tedy lidem, kteří jsou podle mnoha soudných a informovaných lidí přímo symbolem nesoudnosti a manipulativnosti. -- Těšil jsem se, pane Komárek, až se nějaký sluníčkář pokusí zpochybnit odbornost a informovanost V.K. juniora. Děkuji vám, pane Komárek, za ten humorný zážitek. ////
"Pane Kocourku, Vy se hlásíte k politikům z SPD nebo k V.K. mladšímu, tedy lidem, kteří jsou podle mnoha soudných a informovaných lidí přímo symbolem nesoudnosti a manipulativnosti."
Mohl byste jmenovat, pane Komárku? Když jich je mnoho, jistě nebude problém některé uvést. Děkuji.
... k V.K. mladšímu, tedy lidem, kteří jsou podle mnoha soudných a informovaných lidí přímo symbolem nesoudnosti a manipulativnosti. -- Těšil jsem se, pane Komárek, až se nějaký sluníčkář pokusí zpochybnit odbornost a informovanost V.K. juniora. Děkuji vám, pane Komárek, za ten humorný zážitek
Přes výhrady, které mám nejen k SPD, ale i k V. Klausovi mladšímu, ANO2011, ČSSD, KDUČSL, KSČM, ODS, Pirátům atd. dávám tentokrát panu Kocourkovi zapravdu.
Přeji dobrý a šťastný nový rok všem. Těm, kteří se snaží prosazovat a udržet si poctivý názor na školství i v podmínkách dnes "mediálně mainstreamové" sluníčkářské ideologie a cenzury, "která je podle mnoha soudných a informovaných lidí přímo symbolem nesoudnosti a manipulativnosti" i těm, kterým je dosud nezřejmá, lhostejná nebo vítaná.
J.Týř
Pane Doležele, znám jich opravdu hodně. Ale to, zda se chtějí prezentovat v diskusi na ČŠ, nechám na nich.
Že mě to hned nenapadlo. Takže vaše argumenty jsou vlastně velmi, velmi levné. Napíšete si cokoliv, opřete se pomocí argumentačního faulu jako vyšitého o autoritu, kterou ale odmítáte specifikovat, aby si jednak nikdo nemohl ověřit, že jde skutečně o autoritu oplývající těmi vlastnostmi, kterými ji prezentujete, ale aby si ani nekdo nemohl ověřit, že skutečně má názory, které jí přisuzujete.
Bravo. Připomeňte mi, prosím, co že vás tedy v argumentaci odlišuje od normalizačních soudruhů s jejich "pracujícím lidem", nebo od nacistů s jejich "německým národem". Hlavně, když cílem je všeobecné Dobro. Metody jsou tak nějak vedlejší. Proč si beztrestně nekopnout do "politika SPD", nebo V. Klause mladšího. Vždyť to je přece vůle "mnoha soudných a informovaných". Díky za další ukázku, pane Komárku.
Pane Doležele, máte velký problém s porozuměním textu.
pohled na učitele radikálně změní radikální reforma pro moderní školství 21. století,učitelé i žáci se vskutku minimálně 3 měsíce v roce placeně flákají,přičemž radosti z toho nemají,proto je mutné konečně zrušit tereziánský systém dlohých letních prázdnin,aby děla pracovaly na polích,ideálná je systém trimestru,se třemi prázdninami po 2+2+3 týdnech volna,šas ve škole věnovat pouze výuce a veškeré kurzy a zbytečné lození a besídkování a adaptování zrušit,sportovní kurzy v době volna a provozovat soukromými subjekty bez účasti školy,den ve škole žákům harmonicky rozdělit od 7 00 do 16 00,aktivně zapojit rodiěe do procesu vzělábání a tahat je do školy jako např ve finsku,nepřijdeš? o dávku přijdeš!vážnost učitelů poletí vhůru k výšinám!!!
A čemu konkrétně jsem, pane Komárku, neporozuměl?
Já nepatřím mezi ty, kteří by tvrdili, že učitelé se válí, i když někteří asi ano, ale na druhou stranu mám dojem, že někteří učitelé, obzvláště ti, kteří nikdy nepracovali v komerční sféře, mají zkreslenou představu o tom, kterak učitelské povolání je náročnější, než povolání jiná. A to si tedy opravdu, na základě zkušeností, nemyslím. Právo tvrdit to by měl ten, kdo alespoň 3 roky soustavně pracoval jako učitel a zároveň minimálně po stejnou dobu soustavně pracoval třeba v komerční sféře, nebo jak lékař, řidič autobusu, řídící letového provozu, pilot dopravního letadla, atd.
Odhaduji, že učitel má výrazně větší volbu nežli zaměstnanec v komerční sféře, s jak velkým nasazením bude pracovat. ////
Ale vůbec nejlíp jsou na tom prodavačky, ty jenom berou peníze – jak mi sdělil jeden chlapeček :-)
Na druhou stranu, to v titulku byla a stále je u některých učitelů pravda, i když s velkým nárůstem různých poruch a indispozicí u dětí v posledním období plus jiných zátěží to už asi ani pro ně není takové leháro jako bývalo. Přípravu a opravy odbýt ve škole o přestávkách, odpoledne a prázdniny volné. Veškerá aktivita navíc = zátěž. Někteří si ještě ve školní jídelně nabrali do bandasky polévku, aby měli večeři.
Naproti tomu, nepřiměřený pedagogický entuziasmus, který můžeme někdy pozorovat zejména v poslední době, považuji za obdobně patologický, protože dle mých zkušeností většinou zastírá nedostatek schopností a znalostí dané osoby.
Jinak souhlasím, že učitelství je profese jako každá jiná. Řeči o mimořádném poslání vás ani nenapadnou, pokud tu práci děláte pořádně nebo alespoň obstojně, věnujete se jí. Navíc když člověka něco naplňuje, nemá potřebu vykecávat o mimořádném smyslu, uspokojení z práce mu stačí samo o sobě.
Souhlasím i s názorem, že nedělat v životě nic jiného než učit je poněkud nezdravé. Zejména pokud někdo učil/učí pouze ve veřejném sektoru. Takoví jedinci mnohdy nejsou zakotveni v realitě, nedokážou pracovat efektivně. Ale to se samozřejmě může týkat i jiných pracovníků ve státní sféře.
Vážení virtuální přátelé, přeji šťastný a úspěšný nový rok :-)
To Laimes: 31.12., 14:47: Vážený pane, myslíte, že by šlo, abyste si po sobě svůj příspěvek přečetl a opravil, než ho zveřejníte? Děkuji.
přešíst mohl, ale bylo by to nejspíš prd platny,špatně vidím,ksem po mrtvici,mám chromé dva prsty a dvacet let starou klávesnici
laimes: Teď jsem pochopila, proč jste vůči všem tak zatrpklý. Snažte se hledat jen pozitiva. Zapomeňte na křivdy na vás spáchané!
jaképak křivky,já jsem životní klikař,vždycky, když jsem už ryl držkou v zemi, nebo se dokonce sháněl po jízdním řádu pendolína,usmálo se na mě štěstí,ani vím,proč mě pánbů tak miluje,teď jsem už za vodou,povaluju se celý den u počítače (zimní sezona) nebo sedím před barákem na lavce (letní sezona),jednou za měsíc se vyfiknu jak do truhly a převezmu od pošťačky důchod,po této vyčerpávající práci upadnu opět do latergie upracovaného mexičana
https://www.youtube.com/watch?v=12_eYjSP5G8
tímto vám přeji vše dobré v novém roce :-)
Za 28 dní se, laimes, budu také povalovat, ale bez toho důchodu. Na ten musím ještě 4 roky počkat. A že by mě chtěl ještě někdo v 60 letech zaměstnat? Zatím po odeslání asi 30 poptávek to vypadá, že je lidí na trhu dost. Žádný zájem jsem nezaznamenala, kromě nabídek na brigády typu Dáme jídlo ap. Slušně mi odepisují, že nalezli vhodnější kandidáty na dané pozice. Takže nevěřím tomu, že je nedostatek pracovních sil. Absolutně žádný zájem ze strany zaměstnavatelů. Ve školství v našem kraji je pouze poptávka po učitelích 1. stupně nebo asistentech, ale všechno v nedostupných obcích, kde lišky dávají dobrou noc.
Dojíždím za prací z krajského města teď už 12. rokem a z 35 let ve školství jsem strávila 18 let cestováním do jiných míst. Takže chci chodit do práce už jen v papučích.
Za minimální mzdu se mi do práce nebude chtít vstávat.
Okomentovat