Řada učitelů připravuje podklady k výuce doma, mají na to i vyhrazený čas. Pedagogové ve speciálních školách ale často sami vytvářejí celé učebnice, aby mohli děti s mentální postižením vůbec něco naučit. Kvalitní pomůcky chybí. Ty, které k dispozici jsou, neodpovídají možnostem výuky, staré se inovují minimálně a vývoj nových trvá roky. Reportáž přináší iDNES.cz.
Učebnice pro speciální školy jsou velmi nákladné a pro vydavatele jen málo atraktivní. U titulů pro jeden předmět a jeden stupeň se jedná o investici v řádu jednotek až desítek milionů korun s návratností minimálně deset let.
„Pro běžné základní školy a běžné žáky, kterých je hodně, se ještě nakladatelům jakžtakž vyplatí nějaké nové učebnice vyvíjet. U speciálních škol a jejich žáků je situace ještě horší, protože je jich řádově méně a při částkách, které na nákup mají k dispozici, se vyvíjet pro ně učebnice nevyplatí naprosto nikomu,“ vysvětluje situaci na trhu pedagog a asistent jednatele učebnicového nakladatelství FRAUS Vít Pátek s patnáctiletou praxí okolo knih.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
To je problém trhu. Kvalitní učebnice nejsou. Zato je plno barevných amatérských blábolů. Nakonec to nejlepší najde člověk na iternetu. Musí se hledat. Situace se mění každým okamžikem.
Okomentovat