Česká škola oslovila školské asociace a odbory s otázkami k aktuálně probíhajícímu připomínkovému řízení k Dlouhodobému záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy.
Zajímá nás, nakolik zástupci učitelů považují připomínkové řízení za dostatečně otevřené a efektivní. Za Učitelskou platformu odpovídá Petra Mazancová.
Petra Mazancová (facebook.com) |
Ano, Učitelská platforma byla přizvána.
2) Považujete formu připomínkového řízení za vhodnou, dostatečně efektivní?
Dokážeme si představit lepší zapojení více učitelů, tvůrci záměru by mohli jezdit do škol v regionech a vysvětlovat, proč dlouhodobý záměr tvoří, z čeho vycházejí a proč je důležité, aby se zapojilo co nejvíce učitelů. Podle nás je velmi důležité, aby se učitelská komunita cítila součástí vzdělávacích politik. Rádi bychom měli i více času, termín odevzdání do konce listopadu při našich činnostech považujeme za nedostatečný. Může se tak stát, že někteří zkušení ředitelé či učitelé nebudou mít z důvodu provozních povinností si text pořádně přečíst a okomentovat. A to je velká škoda.
3) Myslíte, že by už pracovní verze měla být k dispozici veřejně, všem učitelům?
Verze by zveřejněna být měla a zároveň by měl být uveden harmonogram tvorby, stejně tak kam se obrátit, pokud se chci jako učitelka či učitel zapojit.
4. Mají učitelé dostatečnou možnost do připomínkového řízení vstoupit prostřednictvím školských asociací?
Nevíme, kdo byl osloven, proto se nemůžeme vyjádřit za všechny učitele. Velká část našich členů je aktivní v mnoha jiných učitelských spolcích a asociací a ty osloveny byly.
2 komentářů:
Zveřejní někdy Učitelská platforma počet svých členů? Proč to tají...
UP je armáda jedné ženy.
Okomentovat