Česká škola oslovila školské asociace a odbory s otázkami k aktuálně probíhajícímu připomínkovému řízení k Dlouhodobému záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy. Zajímá nás, nakolik zástupci učitelů považují připomínkové řízení za dostatečně otevřené a efektivní. Za školské odbory odpovídá František Dobšík.
František Dobšík (repro ČT) |
Jako sociální partneři jsme vyjmenováni v příslušném paragrafu školského zákona. Tedy jsme součástí.
2) Považujete formu připomínkového řízení za vhodnou, dostatečně efektivní?
Tato verze Dlouhodobého záměru je pracovního charakteru a po zapracování připomínek dle informací ministerstva bude meziresortní připomínkové řízení.
3) Myslíte, že by už pracovní verze měla být k dispozici veřejně, všem učitelům?
Na našich webových stránkách návrh je zveřejněn a naši členové a příznivci se mohou vyjádřit.
4) Mají učitelé dostatečnou možnost do připomínkového řízení vstoupit prostřednictvím školských asociací?
Pokud nejsou přímo napojeni na sociální partnery a pracovní verzi nemají k dispozici, v dalším kole připomínkování by neměl být problém. Osobně podporuji věcnou otevřenou komunikaci.
0 komentářů:
Okomentovat