V Modřanech by měla do roku 2021 vzniknout zřejmě největší veřejná Montessori škola v Česku a zřídí ji přímo městská část Praha 12. „Nová, desátá základní a mateřská škola bude stát u ulice Čs. exilu, v sousedství Rakouského gymnázia a bude mít kapacitu 400 dětí,“ uvedl končící starosta Prahy 12 Milan Maruštík (ANO). Informuje MF DNES.
„V loňském roce už nebyli schopni přijímat podle požadavků rodičů a museli odmítat i sourozence,“ uvedla zastupitelka Prahy 12 a pravděpodobně i budoucí pirátská místostarostka pro územní rozvoj Eva Tylová, která potvrdila, že alternativní školu podpoří i nově vznikající koalice Pirátů, ODS a TOP 09.
Například ve Spojených státech učí podle pedagogiky Montessori zhruba pět tisíc škol. V Německu je jich asi tisíc. V Česku je mateřských a základních Montessori škol více než sto. Nejvíce v Praze a okolí, a to přes čtyřicet.
Celý text naleznete v MF DNES
5 komentářů:
Přiznejme si to, že makat se dneska nikomu nechce. Nic jiného v tom není.
jistě,dnes se již nikomu nechce makat 12 hodin denně a o sobotách za 20-25 000,tak u nás makají ukrajinci,jenže ti po třech měsících (vizum) odjedou
"Makat se dneska nikomu nechce." Nechápu, jak to souvisí s pedagogikou M. Montessori.
K článku: Po více než 25 letech se v našem školství konečně objevují výraznější tendence spojovat bez obav veřejnou školu s nějakou alternativní - reformní pedagogickou koncepcí. Má to řadu výhod. Škola je dostupná všem bez rozdílu. Alternativní didaktické přístupy obohatí a dokonce zreformují tradice (kterým se říká například "škola jako za Marie Terezie" či "Husákova škola")aj.
Proč se školy a zřizovatelé více nepřiklánějí k didaktickým inovacím? Jsou tu stále obavy z něčeho nového, přitom ve vyspělých zemích se o novinky zdaleka nejedná. Neblahou roli sehrávají i někteří učitelé a učitelky. Plédují pro své jisté (sice mizerně zaplacené), žádné "novoty" nechtějí a jako časté oběti syndromu vyhoření už jen vzhlížejí k důchodu.
"Proč se školy a zřizovatelé více nepřiklánějí k didaktickým inovacím? Jsou tu stále obavy z něčeho nového, přitom ve vyspělých zemích se o novinky zdaleka nejedná."
ve vyspělých zemích jsou školy státní,kde stát poskytuje bezplatně všem dostupný standard (průměr) a souběžně s tím stát podporuje (což ovšem neznamená že financuje) alternativní soukromý sektor
Ano, montessori zařízení v zahraničí jsou soukromé subjekty. Co se týče Montessori školy Na Beránku, ta je, pokud vím, plně státní. A z kritiky, která se ke mně donesla, to vypadá jak za totáče v některých věcech spíš na této škole.
Proč se školy a zřizovatelé více nepřiklánějí k didaktickým inovacím? Jsou tu stále obavy z něčeho nového, přitom ve vyspělých zemích se o novinky zdaleka nejedná.
Pokud jsou vyspělými zeměmi míněny naši západní sousedé, tak tam už obdobný boom, jaký můžeme pozorovat v současnosti v postotalitních zemích, proběhl v 7O., 80. letech. Dnes je tam situace víceměně ustálená, alternativy jsou zde minoritní záležitosí. Je možné, že někteří u nás jsou schopni se z těchto zkušeností poučit a nepouštět se do experimentů, které už někdo jiný vyzkoušel.
Okomentovat