Poznávat přírodu se učíme usazení v lavicích a koukající na tabuli. Z žáků chceme vychovat aktivní demokratické občany, ale 13 let školní docházky jim budujeme návyk, že za ně všechno rozhodne někdo druhý. Trápí nás vyhoření učitelů, ale necháváme je pracovat bez zpětné vazby, osobní podpory a pro jistotu je zahltíme papírováním, říká Tomáš Čakloš ze spolku Otevřeno v pořadu Apel DVTV.
Celý pořad ke stažení naleznete zde.
4 komentářů:
Stačí mrtvole trochu pomoct, aby obživla?
Nejde o to trochu pomoct. Je potřeba porodit jiné školství. Podpořit ty učitele, kteří ještě mají trochu elánu a nečekají jen na penzi. Zaplatit a motivovat novou generaci nejchytřejších najpracovitějších z mladých, aby šli do škol a vychovávali naši budoucnost. A především ve školách u žactva podporovat pracovitost místo lemplovství.
Kde se něm tolik moudra vzalo, když studuje tak mizernou VŠ? Nejspíš namíří do politiky a ne učit do ZŠ. Jako Zimola.
To moudro pramení z pouhého selského rozumu a učitelského nadání. Zatímco školství je obklopeno podmínkami, které vyhovují úředníkům, proto ve školách není pedagogický takt, ale úřednický režim, projekty které by to měly změnit opakují furt dokola staré principy přes které protekly budoucí dluhy našich dětí. Politiky vůbec nenačnu, neboť ti rozumí věcem "úplně jinak". Není to zarážející, že 15 let po startu reformy slyšíme opakovaně to, co na jejím začátku? Zdá se, že demokracie je evaluační, řekne nám, co je dobře a špatně, ale není schopna tu zatuchlost vyvětrat. Extrémista by řekl, že to bude to chtít pořádný průvan. Snad mě tady nikdo nebude nazývat populistou, když řeknu, že to chce návrat hodnot ke kořenům. Jsem si jistý, že se to stane. Ale to bude už mnoho věcí jinak ..
Nevím, jestli se tomuhle říká selský rozum. Způsob vystupoání vůbec nepřipomíná uvážlivého sedláka. A obsah? Výuka na pedagogických fak. prý vypadá tak, že přednáška z pedagogiky je pro 800 posluchačů. Jestli je to tak v Brně,tak je to špatné, ale nevěřím, že je to tak všude. Pedagigkých fakult je hodně. Pro praxi je důežitá didaktika oboru a ta se liší předmět od předmětu výrazně na jedné fakultě.
To, že 15 let od reformy slyšíme furt to samé? No asi proto, že to řečník (a jemu podobní) už měl kde odposlouchat.
Okomentovat