Informační technologie a český jazyk – lze tyto dva předměty spojit do jednoho fungujícího celku? Odpověď nabízí lektorka Ludmila Kovaříková, učitelka českého jazyka na 2. stupni ZŠ a členka GEG (Google Education Group) ČR.
• Seznámit pedagogy s dokumenty, ze kterých je možné vycházet a stanovit teoretický základ pro rozvoj digitální gramotnosti.
• Posoudit změnu výuky českého jazyka a literatury v 21. století (pravopis, textové editory, e-knihy, audioknihy, autentické psaní, psaní poznámek…) a nově vzniklé nároky na znalosti a dovednosti učitelů (typografie, copywriting, OCR, znalost formátů e-knih…).
• Představit učitelům ZŠ některé z tipů na rozvoj digitální gramotnosti v různých oblastech českého jazyka (nahrávání audia, práce s Wikipedií, tvůrčí psaní na blogy, hry a hraní v češtině…)
• Diskutovat o možnostech jednotlivých nástrojů v různých částech hodiny.
• Promýšlet rozvoj vlastních digitálních kompetencí.
Setkání je určeno:
• učitelům prvního i druhého stupně základních škol a učitelům všech typů středních škol, kteří by ve své výuce rádi přispívali k rozvoji digitální gramotnosti;
• vedení škol, které se soustředí na rozvoj školy v oblasti digitální gramotnosti;
• asistentům pedagoga;
• rodičům v domácím vzdělávání.
Setkání se uskuteční ve středu 28. 11. 2018 od 20:00 na Metodickém portálu RVP.CZ.
Další informace naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat