Národní ústav pro vzdělávání zveřejňuje publikaci Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením. Jde o historicky první a unikátní materiál svého druhu, který je vytvořen na míru přímo neslyšícím žákům. Vznikal ve spolupráci s komunitou neslyšících, učiteli a odborníky z vysokých škol. Je možné jej číst v češtině anebo sledovat v českém znakovém jazyce, a to zcela rovnocenně.
• Jazykové vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením: Koncepce
• (Andrea Hudáková)
• Jazykové vzdělávání žáků se sluchovým postižením podle preferovaného jazyka (Anna Cíchová Hronová – Pavlína Marešová)
• Jazykové vzdělávání neslyšících dětí v předškolním věku (Veronika Zemánková)
• Jazykové vzdělávání neslyšících žáků v mladším školním věku (Veronika Zemánková – Anna Cíchová Hronová)
• Společný evropský referenční rámec pro jazyky a jeho vztah k problematice jazykového vzdělávání neslyšících žáků (Jan Andrejsek)
• Jazykové kompetence v češtině v naukových předmětech ve vzdělávání neslyšících žáků (Marie Komorná)
• Spolupráce slyšících a neslyšících pedagogů ve výuce češtiny neslyšících žáků (Lucie Štefková – Radka Zbořilová)
• Učební materiály pro výuku češtiny jako cizího jazyka u žáků se sluchovým postižením (Žofie Nedbalová)
• Literatura
Další informace naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat