Pokud vlády chtějí zlepšit výsledky svých studentů v celosvětovém průzkumu PISA, který porovnává schopnosti ve čtení, matematice, vědě či týmové práci, měly by se soustředit na budování respektu vůči učitelům a dobře platit. Ve čtvrtek k tomu vyzvala londýnská nadace Varkey, která zveřejnila průzkum o postavení učitelů napříč 35 státy světa. Informuje iDNES.cz.
Mezinárodní studie Global Teacher Status Index (GTSI) poukazuje na přímou souvislost mezi postavením učitelů ve společnosti a výkonem žáků v testech PISA, jejichž výsledky pravidelně zveřejňuje OECD. Průzkum se v každém ze zkoumaných států zaměřil na názor tisícovky dospělých, studie se zúčastnilo i pět a půl tisíce učitelů.
Z výzkumu vyplývá, že nejlépe se umístily asijské země, které předběhly nejen všechny evropské státy, ale také celý Západ. V první desítce se umístila Čína, Malajsie, Taiwan, Indonésie, Korea a možná překvapivě také Indie. V Česku se postavení učitelů za posledních pět let zlepšilo, jejich status na sto bodové škále vyrostl o deset bodů. Navzdory tomu se však Češi mezi zkoumanými státy umístili šestí od konce.
Celý text naleznete zde
Zprávu z průzkumu v angličtině naleznete zde
7 komentářů:
v asijských zemích jest vzdělání velmi důležité,první třídění je na ty kdo chodí x nechodí(makají na poli) do školy a potom kdo chodí do podprůměrné (makají ve službách)-průměrné(makají v montovně)-nadprůměrné(řídí ty co makají)-elitní(vládnou)
Jak napsal Laimes, to je ten podstatný rozdíl. V ČR vzrostla prestiž učitelů po zavedení státních maturit a teď prijimacích zkoušek. Rodiče si začali školy a učitelů i všímat. Politici začali o školství kecat.
Konečně došlo k vytvoření toho správného tlaku na vládu. Nezvýšení platového ohodnocení by v současnosti již vedlo k tak velké deziluzi, která by posunula školství zpět. To si již současná koalice nemůže dovolit. Jednak se tady vytvořil tlak Ped. komory, dále absolventi PdF již nechtěli za současné peníze nastupovat do škol. Důležité je také podrobit inkluzi po českém způsobu rozsáhlé revizi. Kostlivců ve skříních MŠMT je však mnohem více, RVP,.....
Ivo Mádr/vláda žije na dluh a záleží na tom jestli jí někdo na nějaké školství půjčí,komu záleží na nějaké deziluzi,většina žáků,rodičů,zřizovatelů je se současným stavem spokojená,školství zpět posunou nelze,jelikož dříve byl cílem výsledek a dnes komfortní pocit klienta,současná koalice si může dovolit vše,jelikož jest svou podstatou populistická,jeden slib lze hravě nahradit třemi jinými,abslventi v praze a okolí do školství nechtějí prtože mají alternativu,absolventi na venkově by nastoupili ale nemají kam ,na zš kde je po jedné třídě v ročníku mistonení a pokud se nějaké naskytne je pro děti příbuzných a známých
laimes
S "vesnicí" a "městem" máte pravdu, přesto si myslím, že zrovna "tento slib" splnit musí. Stačí mrknout na to, jak dopadli po volbách socialisti.
Fyzikáři nejsou už ani na venkově. Matikáři nebudou. No bude to učit češtinář, pouštěním videí. Nebo se fyzika postupně omezí na hodinách a pak zruší. Děti budou mimo, ale to nikomu nebude vadit. V matematice když tak zruší přijimačky či státní maturitu. Děti nebudou mít špatné známky a rodiče budou spokojeni. A politici se budou bít v prsa jak máme výborné školství.Český průmysl půjde do p... a staneme se kolonií německa či číny - odběratelé levného zboží.
žádný "český průmysl" již neexistuje ,85% "českého " průmyslu je v zahr rukou a kolonií německo-rakouskou již dávno jsme viz 3655 firem
Okomentovat