Mediální gramotnost je v Česku nízká, lidé se v množství informací, které se k nim dostávají, neorientují a nedokážou rozlišit jejich závažnost a pravdivost. Na úvod konference o mediální gramotnosti na to upozornil generální ředitel České televize Petr Dvořák. Ministr školství Robert Plaga přiznal – s odkazem na aktuální zprávu České školní inspekce – že to začíná již ve školách. V nich se sice vyučuje mediální výchova, testování ale ukázalo, že výsledky nejsou slavné – i proto, že potřebnými kurzy neprošla ani většina učitelů a chybějí pomůcky a učebnice. Informuje Česká televize.
Petr Dvořák (ceskatelevize.cz) |
Česká televize proto sama přispívá k mediálnímu vzdělávání. „Snažíme se ukazovat lidem například na sérii reportáží, co jsou tzv. fake news. Komunikujeme s učiteli, snažíme se vytvořit metodické listy, ale potřebuejeme, aby se toho ujal někdo, kdo to má ve své gesci,“ zdůraznil Petr Dvořák. Jak ale připustil ministr školství na základě aktuální zprávy České školní inspekce, mediální výchova nefunguje tak, jak by měla.
Celý text a video ke stažení naleznete zde
Tematickou zprávu ČŠI naleznete zde
3 komentářů:
Ja se pro zmenu nedokazu divat v televizi na zpravy… O Reporterech a 168 hodinach nemluve.
"Začíná to již ve školách, děti nedokážou číst zprávy"
Začíná to již v rodině. Děti čtou sms. Zprávy možná poslouchají.
"To je úroveň, na kterou se dostala česká populace v tom, jak umí pracovat s médii, jak je dokáže rozlišovat, jak dokáže filtrovat nesprávný obsah od správného,“
Jediný správný obsah je přece ten, co nám servírují soudruzi ve státních médiích.
třetina dětí nedokáže plynule číst a druhá třetina sice umí,ale neví ,co čte.....
Okomentovat