Pokud projde návrh na jednohlasný požadavek Asociace krajů na zavedení cut off score, tisíce dětí už za dva roky zamíří místo na maturitní obory na učňovské obory bez maturity. Školy podle nich berou na maturitní obory děti, které na ně nemají. Oddělit je mají už přijímačky. Ministerstvo školství však s kraji nesouhlasí a upozorňuje mimo jiné na to, že zatím nemá k dispozici data, která by souvislost mezi výsledkem u přijímaček a maturity prokázala. K tématu se vrací MF DNES.
Jana Straková (uvrv.cz) |
Celý text naleznete v MF DNES
6 komentářů:
„poskytnout všem šanci na maturitní studium a zároveň zvýšit prostupnost systému a poskytnout jim jednoduchou možnost přejít na méně náročný program, když na ně nebudou stačit…“
Hezká hraběcí rada, která přenáší odpovědnost za snížení naplněnosti střední školy na ředitele. Méně žáků = méně finančních prostředků. Podle tohoto receptu nejsou ani nutné pořádat přijímací zkoušky. Prostě, vítejte na naší škole. Když se vám nebude dařit, odejdete jinam.
Nevím proč se v takovém případě některé střední školy označují jako výběrové. Výběr uchazečů je na škole, nebo je svěřen výhradně žákům a jejich ambiciózním rodičům. Odpověď ředitele střední školy je v takovém případě jednoduchá: „Oni si nás prostě vybrali, ale nevyšlo to.“
přestante s těmi přihlouplými anglicismy,mluvte česky,
potřebujeme reformu: základní škola 6 let a střední 6 let,u té střední vždy po dvou letech třídění žáků podle kvality na A-B-C,absolventi A mají "gymnaziální" úroveň a B,C vyšší a nižší odborné
Možnost přestupu existuje, ale škola sama nikoho nevyhodí (i když rozkládá výuku, fetuje, nechodí do školy), protože by neměli žáky ve vyšších ročnících. Zároveň je zakázáno vzít do prvního ročníku "nadstav", takže jsme v kvadratuře kruhu. SŠ v menších městech jsou zoufalé, ale pročistit to nejde. Učňáky si hrají na gymnázia... atd.
"potřebujeme reformu"
I reforma jednou bude, i finance na mzdy ve školství jednou budou. Učitelé budou brát 46 000 měsíčně, inkluzi nám budu všichni závidět. Do středních škol se budou hlásit jen talentovaní a zejména motivovaní žáci. Všechno jednou ve školství bude.
Jenom vy, ani já se toho bohužel nedožijeme.
Ministerstvo školství však s kraji nesouhlasí a upozorňuje mimo jiné na to, že zatím nemá k dispozici data, která by souvislost mezi výsledkem u přijímaček a maturity prokázala.
Čípak je to chyba? Školníka?
Na něco jsou data potřeba a na spoustu blbostí ne.
Pokud je cílem vzdělávání chození do školy, pak má dr. Straková pravdu. Pokud je ale cílem něco se naučit na určité úrovni, tak je to nesmysl.
Okomentovat