Individuální vzdělání se v posledních letech těší stále větší oblibě. Rodiče hledají alternativu ke klasickému školství. Preferují osobní a respektující přístup. Žáků v individuálním vzdělávání, které bylo v České republice schváleno před třinácti lety, stále přibývá. Loni se jednalo o více než 2500 dětí, z toho 77 jich je v Plzeňském kraji. Reportáž z Plzeňského kraje přináší MF DNES.
Důkazem, že alternativa se těší čím dál tím větší oblibě, je zájem například o plzeňskou komunitní školu Koventinka. Žáci jsou zapsaní v individuálním vzdělávání, ale navštěvují toto zařízení celý týden nebo jen několik dní. Před pěti lety, kdy začínali, měli pět dětí. Teď jich je šestadvacet. Zhruba stejný počet zájemců se sem už nedostane.
„Společnost se mění a stále více rodičů hledá jinou možnost. Náš přístup je osobní a respektující. Vedeme děti k samostatnosti a odpovědnosti. Chceme, aby neztratily radost z poznávání,“ zmínila zásadní principy průvodkyně, což je označení pro učitele, Eva Spěváčková. Kluci a holky absolvují tematické bloky. Jsou rozděleni na různé skupiny, někdy podle věku, jindy podle schopností a znalostí. Svého průvodce si mohou sami vybrat.
Celý text naleznete v MF DNES
0 komentářů:
Okomentovat