"Pomůže nám vzdělávání obstát v konkurenci?" byl název debaty, kterou kterou pořádal Aspen Institute v Ústí nad Labem. Debaty se účastnili zástupci firem, učitelé i teoretici. Zástupce ústecké firmy Adler International například mluvil o tom, že je velmi nesnadné sehnat zaměstnance mezi absolventy středních škol – mezi překážkami jmenoval nereálné představy o výši platu a nedostatečnou znalost cizích jazyků. Testem, který ověřuje pouze základy angličtiny, neprojde 30 až 40 procent uchazečů. Reportáž přinášejí Hospodářské noviny.
OECD loni prohlásila Česko za zemi nejvíce ohroženou automatizací výroby. Hospodářská struktura Ústeckého kraje odpovídá struktuře 50. let založené na těžkém průmyslu. "Česko je v této oblasti velmi závislé na Německu, pokud nebude potřebovat naše dělníky, máme velký problém. Nám už neujíždí vlak, ale hyperloop," upozornil odborník na vzdělávání Bob Kartous ze společnosti EDUin. Nejhůře na tom budou nekvalifikované profese, jako třeba právě skladníci. Jak se s tím vypořádat? Nejlépe už ve školách vzděláním, které žáky připraví na to, že se budou muset během života několikrát učit nové věci a třeba i úplně změnit profesi.
K tomu, aby se školy začaly více soustřeďovat na výuku s digitálními technologiemi, zaměřenou spíše na dovednost učení se novým věcem než na memorování faktů, jim chybí často kromě peněz, času a odhodlání také motivace žáků. Na Ústecku je v mnoha případech problém, aby děti vůbec chodily do školy a dokončily ji. Rodičům je to často jedno nebo jim záleží především na tom, aby jejich děti měly práci.
Celý text naleznete zde
9 komentářů:
No nevim, ujizdi nam ten vlak ve vzdelani, nebo vzdelavani?
A pracuje teda Cermat v oblasti cizich jazyku spatne, kdyz mu neprojdou jen jednotky procent maturantu? Nebo ti neuspesni jsou ti, co radeji voli matiku?
A nebo jen zas nekdo micha jabka s hruskama a na datech uchazecu o zamestnani 19-65 let ukazuje, jak strasne je to nase skolstvi?
neujíždí nám vůbec nic,nesmyslná anglománie pozvolna končí,k čemu dělník v montovně či pokladní v lidlu potřebuje angličtinu,chcete li jit na práci do němec musíte umět německy,kdo není schopen se naučit ani rodný jazyk český,těžko se naučí ten anglický,současný systém výuky angličtiny to je ztráta času,zbytečné usilí a zbytečně vyhozené peníze
laimes, souhlas.
I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále, laimesi!
jistěže, nic proti,může soukromě docházeti na hodiny k profesoru hrbolkovi....
"nesmyslná anglománie"... adjektivum nechť si doplní každý sám, ale tím se fakt žádný problém neřešeí. Ten problém máme zjevně my, ne angličtina.
z mých dvou vš vzdělaných dětí nepotřebuje cizí jazyk ve svém zaměstnání ani jedno,dokonce neznám nikoho v naší ulici,kdo by cizí jaszyk ke své práci potřeboval (elektrikář,úřednice,zedník,soustružník,garážmistr,prodavačka,zdrav sestra,učitelka)
Kde jste přišli na to, že skladník je nekvalifikovaná profese? Nejméně 20 let čtu v inzerátech na skladníka alias logistika, že musí splňovat VŠ vzdělání, umět anglicky, příp. i německy, mít ŘP, nejlépe i na vysokozdvižný vozík. To teda zírám.
inzeráty slouží jako důkaz toho že na domácím trhu není dostatek sil(pokud měsíc nikdo prokazatelně nezareaguje) a musí se vzít inženýr z ukrajiny
Okomentovat