Členové Učitelské platformy nesouhlasí s výroky političek a politiků směrujících proti řediteli teplického gymnázia Zdeňku Bergmanovi. Škola je výchovně-vzdělávací instituce, jedním z jejích předních úkolů dle Rámcových vzdělávacích programů je vést děti k tomu, aby “uplatňovaly vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích, případné neshody či konflikty s druhými lidmi řešily nenásilným způsobem.“ (RVP ZŠ, str. 57) My učitelé každý den ve školách vysvětlujeme dětem, že mezilidská komunikace, a zvlášť ta veřejná, má svá pravidla.
Považujeme za naprosto legitimní, že se pan ředitel teplického gymnázia Zdeněk Bergman proti chování, které je v rozporu se společenskou normou a dává dětem velmi špatný příklad, vymezil poměrně kultivovanou formou protestu a s nadsázkou. Navíc citované vyjádření učinil před širokou veřejností, nikoli před svými studenty, nikoli na půdě školy, nikoli v rámci výchovně-vzdělávacího procesu, tudíž se sám nijak neprovinil proti společenské normě chování ředitele školy.
Nesouhlasíme s tím, aby byl jakkoli trestán za to, že označil chování (nikoli osobu samu nebo politické působení) veřejného činitele za nepřijatelné. Vymezovat se vůči nevhodné komunikaci v médiích, upozorňovat na manipulativní techniky apod. je žádoucí součástí práce učitele.
Zdroj: Tisková zpráva Učitelské platformy
Další informace naleznete zde
12 komentářů:
A pak nám někdo věřit, že máme hodně práce. Smutný výsledek má ten manažer, který emoce za poklopcem neudrží.
Typická pseudokauza, kdy ředitel něco napsal na Facebooku a všichni to pak rozmazávají až k úplnému ztrapnění formou tiskové zprávy spolku, který nedělá nic jiného, než že komentuje podobné pseudoproblémy...
"Hledáme, co nás spojuje. Potřebujeme více svobody, důvěry a spolupráce. Ukažme, že se dokážeme domluvit. MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ, ZUŠ... Učitelé, ředitelé, speciální pedagogové, vychovatelé, asistenti...," je motto spolku Pedagogická komora. Prezident spolku tento plán předvádí v praxi: Nepodloženě útočí na jiný učitelský spolek.
Děkujeme panu prezidentovi spolku Pedagogická komora za konstruktivní příspěvek. Chtěl jsem se ho zeptat, kolik má vlastně PK členů ? Skoro nikdo to neví :-(.
Typická pseudokauza, kdy ředitel něco napsal na Facebooku a všichni to pak rozmazávají až k úplnému ztrapnění formou tiskové zprávy spolku, který nedělá nic jiného, než že komentuje podobné pseudoproblémy...
SOUHLASÍM. Ideologická podjatost a odborná nezpůsobilost spolku Učitelská platforma je, myslím, zřejmá. Pedagogická komora se od těchto vlastností důvodně distancuje.
Kdo je oficiálním mluvčím "Učitelské platformy"?
U Pedagogické komory se to ví.
Pane Jirásko, a kolik členů má vaše Učitelská platforma? Proč to tajíte? Na vaši celostátní konferenci se sešlo 25 lidí... Je toto počet členů? Pokud se podíváte na web Učitelské platformy, jsou tam tiskové zprávy jen o tom, co dělá špatně Miloš Zeman případně jiný politik, jinou vaši činnost než toto ostřelování jsem nezaznamenal...
Taky nesouhlasím s útoky pana ředitele.
No toto vzájemné poštěkávání mezi UP a PK prestiži pedagogického stavu vyloženě prospívá :-) Škoda jen, že Pedagogická komora se zatím neodhodlala k nějaké té valné hromadě, takhle bez tvrdých dat se fakt obtížně posuzuje, které uskupení je užitečnější :-)
učitelská platforma reprezentuje koho?
Doporučuji porovnat weby UP a Pedagogické komory z hlediska obsahu a počtu příspěvků k problematice školství. :-)
https://www.pedagogicka-komora.cz
Okomentovat