Velký ohlas v médiích i odborných diskusích vyvolala kniha vídeňské učitelky Susanne Wiesingerové Kulturní boj ve třídě. Jak islám mění školy. Redakce iDNES.cz přináší první rozhovor s autorkou v Česku.
V zájmu integrace navrhujete větší rozdělování muslimských žáků, aby se nehromadili jen v určitých školách. Jak konkrétně byste to prováděla a co tomu brání?
Brání tomu nedostatek odvahy politiků. Nejen muslimy je třeba rozdělovat, obecně se musí více promíchávat. I školní třída s 90 procenty dětí bez migračních kořenů již neodpovídá složení velkého města jako je Vídeň. Je ale jasné, že cíle lépe promíchaného města nedosáhneme pouze na základě dobrovolnosti.
Říkáte, že i muslimské děti chtějí svobodný západní životní styl, ale jsou v zajetí silnějších vlivů islámu. Jak je můžeme vymanit z područí jejich komunit?
Jednou stranou řešení je nabízet dětem velkou podporu a pocit sounáležitosti. Druhou je zaměřit se na rodiče. Pokud brání potomkům v integraci, měly by se zvažovat i finanční postihy, jako je krácení přídavků na děti. Samozřejmě ne navždy, jakmile problém přestane, vyplácel by se přídavek zase celý.
Hovoříte o kulturním boji ve třídách. Probíhá i jinde ve veřejném prostoru? Pokud ano, jak tam k němu přistupovat?
Tento kulturní boj probíhá i v mnoha parcích. Konflikty ze školy tam často pokračují. Potřebujeme více sociálních pracovníků, ale také policistů. A jinou bytovou politiku k většímu promíchání.
Celý rozhovor naleznete zde
1 komentářů:
Nick laimes pregnantně napsal 19. září 2018 11:50: "intregrovat může pouuze totalitní stát ,kdežto ten demokratickýmplný svobod a lidských práv nikoho integrovat nemůže,jelikož integrace jest násilné zlomení původní identity (kultur a tradic) nemůžete integrovat nuslimskou dívku která má identické právo nosit burku"
Okomentovat