Chudoba v Česku je závažné téma, kterému se nevěnuje větší pozornost, říká sociolog Daniel Prokop. Podle Prokopa se o chudobě často rozhoduje už na prvním stupni základní školy. Druhý stupeň ZŠ je prý hrubě podfinancovaný, nůžky mezi znalostmi dětí z běžných škol a víceletých gymnázií se rozevírají...
Daniel Prokop (repro e15.cz) |
Celý text a rozhovor ke stažení naleznete zde
2 komentářů:
Obavam se, ze o chudobe se rozhoduje uz pri narozeni…
Svalovat celospolecensky problem na skolu je nebezpecne...
Souhlasím, jen si nejsem jistý, zda se jedná o celospolečenský problém. Někdo vždy bude chudý a někdo bohatý. Srovnávat všechny do jedné latě* se ukázalo jako naprosto nefunkční - z pochopitelných důvodů.
* Poznámka pro tajného kognitivní typus: Srovnávat do jedné latě není totéž jako zajištění minimální úrovně. Jednotná lať znamená, že bohatým beru a chudým dávám (přerozdělování), aby nebylo chudých ni bohatých. Zajišťování minimální úrovně znamená, že bohatým vezmu trošku, aby nebylo extrémní chudoby, která by lidi ohrožovala na životě, pokud se dobrovolně tomuto nevzpírají. Přesně totéž platí pro testování znalostí - pro nějaký stupeň vzdělání požaduji nějakou minimální úroveň znalostí, nikoliv že mají všichni absolventi daného stupně mít znalosti stejné a všichni být stejnými lumeny.
Okomentovat