V rámci sociálně kognitivní perspektivy autoři dochází k poznání, že lidé nové informace třídí již podle existujících schémat... Věnují větší pozornost těm informacím, které potvrzují jejich již existující názory. To tedy může znamenat, že si vybírají z nových informací pouze takové, které potvrzují jejich již existující stereotyp.
Jak tedy inspirovat, aby lidé své stereotypy dokázali změnit a přijmout nové informace, a to i takové, které neodpovídají jejich původnímu názoru? Mezi možné intervence, na základě poznání z oblasti sociálního poznávání, patří poskytování nových informací, které nejsou konzistentní s běžnými stereotypy, a podpora kontaktu s konkrétními lidmi ze skupin, o nichž si jednotlivec vytvořil stereotyp, nebo přímo předsudek. Druhá varianta bývá pojmenována jako tzv. kontaktní hypotéza a zkoumá se, za jakých okolností kontakt mezi různými skupinami může vést k redukci vzájemných stereotypů.
Celý text naleznete
zde
0 komentářů:
Okomentovat