Pro školy je nachystáno nové a inspirativní pojetí informatiky. Například děti na prvním stupni se začnou seznamovat s tím, co je algoritmus a jak řešit problémy algoritmicky. Výuka by měla být hravou formou a v blokově orientovaném programovacím jazyce budou vytvářet první programy, testovat je a vylepšovat.
Tamara Kováčová (eduin.cz) |
“Vedle rozvoje informatického myšlení má výuka i cíle v oblasti digitální gramotnosti. Prvostupňové děti by si měly umět ukládat zajímavé odkazy na zdroje informací pro další použití. Odlišit vlastní a cizí digitální obsah. Naučit se uvádět zdroje k digitálnímu obsahu. Umět rozpoznat nevhodný obsah, situace či chování v digitálním prostředí a pracovat se zabezpečením používaných zařízení. Děti by měly také umět změnit obsah, který vytvořil někdo jiný s cílem a přizpůsobit ho novým účelům,” komentuje Tamara Kováčová, koordinátorka projektu Otevřené vzdělávání ve společnosti EDUin.
Výuka informatiky byla v rámcových vzdělávacích programech (RVP) pro základní školy jednou z mála oblastí, která nebyla za posledních čtrnáct let aktualizována. To samé platí i pro informatiku na gymnáziích a odborných školách, pro něž vznikly vzdělávací programy o dva roky později. Nový vzdělávací program proto reaguje na mnoho technologických změn a především potřeb dětí. Výuka informatiky podle nových plánů se od tohoto školního roku ověřuje na více než šedesáti školách.
Pokud se chcete zeptat, jak vypadá nový vzdělávací program pro výuku informatiky, přijďte v úterý 16. října do Skautského institutu od 17 hodin na diskusi s autorkami kurikula Evou Fanfulovou a Danielou Růžičkovou z Národního ústavu pro vzdělávání. Ty vám přiblíží co, proč a jak by se žáci v informatice měli naučit a úlohy pro první stupeň si bude moci i vyzkoušet. Setkání je součástí Evropského týdne programování a děti jsou taktéž vítány. Akce je zdarma.
Zdroj Tisková zpráva Aliance pro otevřené vzdělávání
0 komentářů:
Okomentovat