„Fakt je, že jakmile u nás končí absolvent se specializací matematika s čímkoliv, fyzika s čímkoliv, informatika i přírodopis, má okamžitě práci. Dokonce po něm sahají i ředitelé středních škol, protože tito učitelé na trhu práce chybí nejcitelněji,“ říká v rozhovoru pro MF DNES děkanka Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity Helena Koldová.
Helena Koldová (jcu.cz) |
Jste spokojena s délkou dosavadní praxe studentů během studia, nebo uvažujete o jejím posílení?
V nové akreditaci chceme připravit už v bakalářském cyklu nejméně o třetinu až polovinu víc praxí tak, aby studenti pod vedením našeho vyučujícího a školního kantora viděli inkluzi, školní management, klima třídy, dokázali pomoci s mimoškolními aktivitami a podobně.
Pomůže to změnit zažitý stav, kdy vám každý zkušený učitel řekne, že ho na fakultě nikdo nepřipravil na to, jak řešit výchovné problémy či jednat s rodiči?
Samozřejmě nové učitele nenaučíme všechno, ale minimálně jako na trenažéru uvidí, co se ve třídě může stát. Máme i spoustu pedagogů, kteří jsou přímo odborníci ze škol, a lákáme je k nám, ať své zkušenosti našim studentům předávají.
Mění se už zažitý stereotyp, že maturanti volí pedagogickou fakultu jako snadné studium, a pak jdou cíleně jinam?
Myslím si, že se ten trend mění. Naši uchazeči si fakultu volí proto, že se rozhodli býti učiteli. A vypovídá o tom i to, že více než 70 procent našich absolventů má práci v oboru. Z našeho každoročního průzkumu mezi absolventy v posledních letech vyplývá, že to není jen škola přestupní, a z toho mám velkou radost.
Celý rozhovor naleznete v MF DNES
0 komentářů:
Okomentovat