Ústavní soud (ÚS) definitivně potvrdil pokutu 60.000 korun za reklamní kampaň, která v roce 2009 oblékla romské kopáče v centru Prahy do triček s nápisem "Měl jsem se líp učit!" Pokutu dostala agentura Underline, která kampaň připravila pro provozovatele webu www.skoly.cz. Reklama byla podle ÚS pokleslá, stála na rasových předsudcích a stereotypech. Stížnost firmy Underline proto odmítl jako zjevně neopodstatněnou, zjistila ČTK z usnesení v databázi soudu.
V ústavní stížnosti si reklamní agentura stěžovala hlavně na porušení práva na svobodu projevu. Všichni kopáči se prý "propagačního happeningu" účastnili dobrovolně, a projevili tak smysl pro humor a sympatickou sebeironii.
"Jakkoli je na věc nutno neustále nahlížet i z toho pohledu, že šlo o nadsázku a recesi, není možno ignorovat fakt, že v reklamě vystupovala skupina osob vyhlížející jako Romové, což ve výsledku vyvolává dojem, že není nic horšího než skončit jako Rom u lopaty, a proto je potřeba se vzdělávat, a takové situaci předejít," rozhodl ÚS.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat