„Pokud máte dítě školou povinné, možná už jste zaznamenali některé příznaky choroby. Vystřídalo se ve třídě několik angličtinářů během jednoho roku? Učí fyziku někdo, kdo ji nevystudoval? Supluje dlouhodobě vychovatelka ze školní družiny? Vrátili se do školy učitelé, kteří nedávno odešli do důchodu? Spojily se třídy a v té nové je třicet dětí? Vaše ratolest si stěžuje, že půlka počítačů v učebně nefunguje, nebo se několik spolužáků musí dělit o jeden? Prosí vás škola o papíry, toaletní potřeby nebo jiné naturálie? To všechno jsou důsledky dlouhodobě podfinancovaného školství,“ píše předseda spolku Pedagogická komora Radek Sárközi v MF DNES.
Radek Sárközi (pedagogicka-komora.cz) |
Pokud nezačne dávat vláda na vzdělávání více peněz, nečekejte, že se ve školách cokoliv zlepší a že české školství bude kvalitnější. V chudobinci nelze špičkovou léčbu očekávat. Naše země bohatne, ale školy z toho nic nemají.
Dalším problémem českého školství jsou neustálé změny. Zůstaneme-li u podobenství o pacientovi, každý nový ministr nejprve vysadí všechny léky, co mu předepsali jeho předchůdci, a následně nemocnému zavede nový nevyzkoušený preparát. Zásadně se pacienta neptá, co ho bolí, natož aby ho prohlédl a poslal na vyšetření, aby šlo určit správnou diagnózu. Přebornicí v rychlosti zavádění experimentálních léků byla exministryně Kateřina Valachová. Obávám se, že po její „léčbě“ upadne školství do kómatu.
Co by naše školství pomohlo zachránit? Kdyby politici začali naslouchat učitelům a ředitelům škol, protože oni nejlépe vědí, v čem spočívá jádro problému a jak to napravit. Kdyby média dávala méně prostoru různým „expertům“ z neziskovek, kteří přesně vědí, co by učitelé měli dělat, ale sami si to nikdy v praxi nevyzkoušeli. Kdyby politici konečně splnili slib z roku 1998, který byl uveden už v programovém prohlášení Zemanovy vlády, že na školství půjde 6 % HDP.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
vláda v kapitalismu nemůže financovat všechno všem,uš se vzpamatujme,není více socíku,není peněz,stále se zadlužujeme,to že prosperují cizí automobiky nznamená bohatství státní kasy,ale hohatství cizích kapitalistů,proto mesí být provedene zásadní školská reforma kdy budou odděleny školy státní od soukromých,stát bude financovat pouze standardní školy státní se standardními závaznými osnovami a platit učitele -státní zaměstnance,jinak stát musáí podporovat nefinančně školy soukromé tj. církevní,municipální,firemní, apod, bez toho se nikam nepohneme a státní peníze se budou utáúět s anarchistické černé díře
Prostředky vkládané do vzdělávání a konkrétně do školství jsou INVESTICE.
To není "socík", ale naopak reálný kapitalismus.
Bez vzdělaného "průměru" a excelentních "špiček" se nahoru nedostane ani fabrika, natožpak stát.
Okomentovat