Zajímavý ohlas vyvolalo zveřejnění výsledků výzkumu Seana Kellyho z University of Pittsburgh. Se svým týmem se rozhodl pomocí aplikace hlubokého učení naučit stroj vybavený umělou inteligencí analyzovat zvukové záznamy výuky. Zásadní otázkou je, jak rozpozná kvalitní výuku zkušený hodnotitel. Sean pro začátek použil natolik zjednodušující metodu, aby ji současné technologie dokázaly zvládnout. V záznamech vyhledávali místa, kde učitel klade otázky, a zkoumali, zda mají charakter tzv. „autentických“ otázek. Je důležité ještě připomenout, že se jednalo o jazykově orientovanou výuku.
Bořivoj Brdička (youtube.com) |
Řekl bych, že se jedná o vývoj, který má velkou budoucnost. Již teď na samém počátku dokáže během vteřiny sdělit učiteli, jak moc je jeho výuka orientovaná na vyvolávání zájmu žák.. Stačí ve třídě zapnout mikrofon. Ekvivalentem je mnoho hodin práce specializovaných odborníků (i když ti samozřejmě zatím dokáží více). Nezanedbatelnou skutečností je i to, že výsledek analýzy mohou případně získat i nadřízené orgány a učitele podle ní hodnotit.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
Že vám není hanba. Aktivně pracujete na tom, aby roboti nahradili učitele, aby naše děti učili roboti, a ještě to dokážete vydávat za něco, co učitelům, dětem i společnosti pomůže. To je na hony vzdáleno tomu, že počítače pomáhají lidem s těžkou dřinou, at již fyzickou nebo psychickou.
Pokud to dobre chapu, tento robot nahradi reditele, inspektory a jine hodnotitele kvality vyuky...
Ale i tak si dovedu predstavit 358 dulezitejsich problemu, kterym by pracovnici nasich ped. fakult mohli venovat...
Okomentovat