Podle vedoucí školského odboru plzeňského magistrátu Dagmar Škubalové se s obtížemi potýkají rovněž v krajské metropoli. Ředitelé nemají příliš z čeho vybírat. Lidé se sice hlásí, ale ne vždy jsou na danou pozici vhodnými adepty. S tvrzením souhlasí ředitel Masarykovy základní školy Antonín Herrmann. „Některé dámy přicházejí na doporučení z úřadu práce a jsou velmi rozčarované z toho, co by je všechno čekalo. Hledal jsem pět asistentek, protože mi odešly studentky, které si tímhle způsobem přivydělávaly. Abych našel, začal jsem hned po Vánocích,“ konstatoval. Reportáž přináší MF DNES.
Minulý rok přešla na první stupeň, kde pomáhá několika žákům naráz. Podle Reitspiesové má mnoho lidí zkreslené představy o jejím zaměstnání. Myslí si, že o inkluzi se hovořilo spíše negativně. „Někteří se mylně domnívali, že změna přinese zrušení speciálního školství. Cílem není stát dítěti za zády, ale naučit ho maximální samostatnosti. Veřejnost nás vnímá vesměs špatně. Myslí si, že je naše role je zbytečná, aniž by věděla, co vlastně obnáší. Ostatně některé učitelky nás berou jako nutné zlo. Já se s tím díkybohu nesetkávám, ale moje kolegyně bohužel ano,“ uzavřela.
Celý text naleznete v MF DNES
2 komentářů:
řešením je: státní zaměstnanec
Učitelé by asi potřebovali asistenta učitele a nikoli asistenta pedagoga. Pedagog je vychovatel. Učitel je ten, kdo učí ve škole svůj aprobační předmět. Viz pracovní smlouvy pedogů a pracovní smlouvy učitelů.
Škola je podle zákona institucí vzdělávací a pracují tam učitelé. Výchovný ústav je zařízení výchovné a pracují tam vychovatelé (pedagogové). Za výuku ve třídě odpovídají učitelé. Vnucovat jim do výukového procesu proti jejich vůli jakéhosi "asistenta pedagoga" je systémový nesmysl.
Za tu nebetyčnou hloupost s asistenty pedagoga instalovanými proti vůli učitelů tam, kde pracují učitelé, by se měl někdo zodpovídat. Nevíte, jestli už někdo ten očividný nesmysl vyšetřuje? :)
J.Týř
Okomentovat