„Ze škol si neseme spoustu zranění. Začíná to tříděním na jedničkáře a ty ostatní, kteří nejsou tak dobří. Nezáleží, jestli je hodnocení pozitivní nebo negativní – člověk se do budoucna stává závislým na tom, co o něm říkají ostatní,“ říká Miroslava Vlčková v rozhovoru pro magazín Ona Dnes.
Mroslava Vlčková (facebook.com) |
Postupně přibyla školka, škola a také institut, kde se dnes školí učitelé. O Montessori pedagogiku je totiž mezi českými školami stále větší zájem. Také ubývá mýtů, které kolem ní panovaly, ačkoliv některé zůstávají. Třeba ten, že děti si v takové škole dělají, co chtějí.
„Málokdo ví, že máme kurikulum. To znamená, že děti u nás dostanou obsah, tedy znalosti, a k tomu získají i dovednosti, které jim ve většině státních škol nedají a které jim zůstanou po celý život,“ vysvětluje Miroslava Vlčková a zmiňuje největší přednosti tohoto vzdělávání: v heterogenních věkových skupinách školáci fungují jako malý skutečný svět, budují si vztahy mezi sebou, učí se spolupracovat, komunikovat, zároveň se starají samy o sebe, připravují si jídlo, učí se zodpovědnosti za sebe i svou malou lidskou společnost.
Ukázku z rozhovoru naleznete zde
Celý rozhovor naleznete v pondělní příloze MF DNES
0 komentářů:
Okomentovat