V průběhu čtrnácti let, kdy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT) zůstávala jako jedna z mála v Rámcovém programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) beze změny, se nashromáždilo mnoho podnětů k jejím úpravám. To samé platí pro Informatiku a ICT v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a střední odborné vzdělávání, které jsou o dva roky mladší. Řada podnětů časem zastarala a přestala být v konkrétní formulaci aktuální.
Návrh revizí rámcových vzdělávacích programů v oblasti informatiky a informačních a komunikačních technologií (2018)
Základní východiska a teze revizí ICT kurikula
Stručné vymezení digitální gramotnosti a informatického myšlení
Koncept rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení dětí a žáků
Průběh revizí ICT kurikula
Informatika – rámec očekávaných výstupů
Digitální gramotnost – rámec očekávaných výstupů
Celý dokument ke stažení
1 komentářů:
To zas dělal někdo, kdo nevytáhne nohy z kanceláře, jak je rok dlouhý. Na II. stupni ZŠ mi tam chybí vazba na robotiku a nějaké jednoduché programování. Vždyť to na těch školách mají a zase to bude někde na vedlejší koleji.
Věc druhá, máte na to peníze? Domnívám se, že ne. Alespoň v uplynulých 30 letech jste je nikdy neměli. Dlužíte školám za hardware, software a servis 30 let x 150 000 Kč/rok x 5000 škol = 22,5 miliardy Kč a chcete dělat revizi RVP? Ale jděte.
Okomentovat