Proměnit se musí i školství. „Místo hluboce teoretických předmětů musíme zavádět předměty užitečné pro průmyslovou praxi, kde se každý student bude moci s robotem seznámit a naučit se řešit s ním reálné úlohy,“ říká kybernetik Vladimír Mařík v rozhovoru pro Magazín Leonardo.
Vladimír Mařík (repro ČT) |
„A domnívám se, že ji nebudou způsobovat ani v budoucnu. Lidé z výroby nevymizí, musí se jen přeškolit na údržbáře nebo dozorce robotů, také bude potřeba mít bezpečnostní techniky."
Proto také byl jeden z cílů národní iniciativy Průmysl 4.0 připravit školství, podniky i dělníky na to, že se budou muset včas připravit na budoucnost. „Nečekejte, až přijde robot, nahradí vás a nebudete mít co dělat.“
„V současné době je robotizaci v Evropě věnována větší pozornost než ve Spojených státech. Podpora zde jde, stejně jako prostředky na výzkum, vývoj a inovace. Je to proto, že v Evropě chybí výrobní síla znatelněji než v USA,“ shrnul Vladimír Mařík.
Celý text a pořad ke stažení naleznete zde
3 komentářů:
Ještě štěstí, že dealeři marketingového sloganu "Průmysl 4.0" nemají vzájemně srovnané noty a každý procpává nějaký jiný nesmysl. Takže tentokrát zrušit teoretické předměty ... ////
místo kvalifikovaných dělníků bude potřeba údržbářů (ale ne těch strojů),uklizečů,skladníků a vrátných
To snad není možné. Ten člověk varuje, aby nás nenahradili roboti(y), a navrhuje to řešit nahrazením teoretických předmětů výukou praktických dovedností, neboli přesně tím, v čem nás roboti nahradí nejdříve.
Okomentovat