Ivan Pilný, zmocněnec pro oblast digitálního vzdělávání na ministerstvu školství (ANO)
Ne. Naopak by se mělo více podporovat smysluplné využití těchto nástrojů při výuce. To je v době digitální ekonomiky s rychle se měnícími a zanikajícími profesemi namístě. Koneckonců, využití mobilních zařízení ve výuce, kdy slouží jako pomůcka, nezakázali ani ve Francii. Říká se, že příklady táhnou. Neměli by být příkladem digitálního detoxu především rodiče?
Úkolem školy je připravovat žáky na budoucí život, ve kterém bude mobil bezesporu hrát nepostradatelnou roli. Jeho používání má mnoho pozitiv v oblasti práce s informacemi, využívání sociálních sítí, finanční gramotnosti či mediální výchovy – prolíná prakticky všechny vzdělávací oblasti. Kdo jiný než škola společně s rodiči má žáky pozitivům naučit?... Každá škola by měla vytvořit svá pravidla používání mobilních telefonů a třeba i společně s rodiči se dohodnout na dnech detoxu. Plošný zákaz ze strany státu je velmi nešťastné nic neřešící opatření.
Další odpovědi naleznete v aktuálním vydání týdeníku Respekt a zde
3 komentářů:
Pilný si dělá srandu a Stýblová v tom má hokej. ////
Pilný si dělá srandu s tou svojí poznámkou o rodičích, protože určitě dobře ví, že na některé rodiče (třeba maminky nepřetržitě telefonující 24 hodin denně) jsou školy i všechny ostatní instituce krátké. ////
Stýblová na jednu stranu ví, že plošný zákaz ze strany státu je nešťastné opatření, ale na druhou stranu si neuvědomuje, že stejně nešťastné je jakékoli plošné opatření na úrovni celé školy. Prostě se to musí nechat na jednotlivých učitelích. ////
Nenaznačuje postoj pí.Stýblové podvědomou nedůvěru k učitelům? ////
to matky a babky nikdy nedovolí
To je ten problém. Mobil do ruky malým dětem nepatří! Ale co dostanou od babičky k vánocům? Ne kolo či knihu, ale mobil. A děti mastí hry a blbnou.
Místo aby se učily mluvit a užívaly si přírody a zvířátek.
Teď je otázkou, od jakého věku mobil využívat. Protože na SŠ bez využívání mobilů(IKT) je to dnes o ničem. Mobil je jen pomůcka a nenahradí mozek.
Bohužel hrozí, že chytřejší děti přeskočí své učitele a málokterý učitel to unese. Nepozná, že vrcholem pedagoického úspěchu je, když žák překoná svého učitele.
Okomentovat