"Je to vážné společenské ohrožení, ti lidé budou brzy volit a přitom jsou snadno manipulovatelní, mohou podléhat extremistickým ideologiím," říká ředitel společnosti Post Bellum Mikuláš Kroupa k výsledkům průzkumu, který mapoval povědomí o zlomových historických událostech 20. století.
Z výzkumu, který pro Post Bellum mezi tisícovkou dotazovaných uspořádala agentura NMS Market Resarch, vyplynulo, že vědomostí o událostech formujících osudy Československa mají nejméně mladí lidé. Informuje Aktuálně.cz.
Podle zakladatele Paměti národa a ředitele sbírky Post Bellum Mikuláše Kroupy se Češi musí naučit vyprávět dětem a mladým lidem historii zajímavě. "Záleží na učitelích a rodičích, jak a o čem s dětmi mluví. Potíž je, když události chápou jako kapitolu v učebnici a neznají příběhy, které dokážou zaujmout," říká Kroupa.
Sám odhaduje, že zhruba 200 tisíc dětí a mladých lidí převážně z učňovských oborů a technických průmyslovek považuje historii za okrajové a pro jejich život nezajímavé téma. "Je to vážné společenské ohrožení, ti lidé budou brzy volit a přitom jsou snadno manipulovatelní, mohou podléhat extremistickým ideologiím," vysvětluje Kroupa.
Celý text naleznete zde
Závěrečnou zprávu z výzkumu naleznete zde
3 komentářů:
Odhaduji, že autorovi mnohem více vadí ty extremistické ideologie nežli manipulovatelnost žáků a studentů bez relevantních vědomostí. Přitom je mnohem pravděpodobnější, že mladí neználkové sednou na lep ideologiím mainstreamovým - vždyť jsou jim mnohem více vystaveni. ////
Ano, Češi se musí naučit vyprávět dětem a mladým lidem historii. Avšak lze očekávat, že dětem a mladým lidem budou tu historii vyprávět jejich prarodiče úplně jinak, nežli jejich rodiče. Stejné události, ale ze zcela jiného pohledu. ////
Že zhruba 200 tisíc dětí a mladých lidí převážně z učňovských oborů a technických průmyslovek považuje historii za okrajové a pro jejich život nezajímavé téma? Klídek - vůbec nejde o historii. Ty děti považují za okrajové a nezajímavé téměř všechny školní předměty. Napadá někoho, jak dětem naznačit, že se mýlí? ////
Připadají někomu mladí neználkové jako vážné společenské ohrožení? Heleďte, znám několik učitelek, které (například) o dílech Orwella vědí jenom to, co si přečetly v nějakých výcucech z výcuců, a přitom z toho u maturit zkouší nebohé studenty. A tyhle volí už dlouhé roky ... ////
...vyplynulo, že vědomostí o událostech formujících osudy Československa mají nejméně mladí lidé.
A bylo tomu v historii jinak? Každopádně se vytrácí osobní zkušenost. Ta zprostředkovaná všemi možnými metodami a formami práce je pak evidentně méně účinná. V letech 1948 -1989 pak byla výuka dějepisu ovlivněna ideologicky. A zachrání v současnosti povědomí o letech 1918.1938.1968,1989 hodina výuky v prvním ročníku na většině SŠ? Aspoň studenti gymnázií to mají znát.
v dnešní vyšinuté době bych se těmto tématům vyhnul nebo žákům nadiktoval něco z ústrku
Okomentovat