Umí uspořádat workshopy, na kterých se snaží propojit lidi s handicapem se studenty, orientují se v problematice nakládání s odpady, snaží se seniory víc zapojit do místní komunity nebo usilují o změnu nezdravých životních návyků dětí. Těmito a dalšími dovednostmi se mohou pochlubit žáci a studenti šestnácti základních a středních škol, které dnes získají prestižní titul Světová škola. Počet českých škol, které titul získaly díky tomu, že začleňují globální témata do výuky a života školy a jejich žáci se pod vedením učitelů snaží řešit komunitní problémy, tak stoupne na 85. Slavnostní předání certifikátu, který udělují společně organizace Člověk v tísni, ADRA, ARPOK a Multikulturní centrum Praha, proběhne dnes, 12. června od 10 hodin v Americkém centru v Praze.
Zapojené školy se během svých celoročních aktivit věnovaly řadě témat. Studenti Gymnázia Frýdlant se v projektu Boříme bariéry aneb Spolu to jde líp snažili přispět k začlenění lidí s handicapem do společnosti – uspořádali workshopy pro školy na Frýdlantsku, na kterých se snažili zábavnou formou propojit žáky s lidmi s handicapem, a také charitativní běh pro veřejnost.
„Projekt Světová škola mi přinesl spoustu nových zkušenosti. Naučila jsem se také, jak se chovat v přítomnosti nevidomého člověka, jak s ním mluvit, jak se chovat k vodícímu psovi. Velikou zkušeností byl náš projekt i pro naše handicapované hosty. Pro většinu z nich byly workshopy zpestřením jejich života a velikou zábavou,“ hodnotí studentka septimy z Gymnázia Frýdlant Barbora Macháčková. „Pro mě byl projekt připomenutím smyslu vzdělávacího procesu – že především v kontakt s reálným světem se žáci skutečně něco užitečného naučí,“ říká pedagog gymnázia Tomáš Lengál.
O propojování společnosti usilovaly i další školy. Studenti pražského Gymnázia Mensa se snažili pomocí komunitních akcí propojit seniory s mladší generací. ZŠ E. Valenty v Prostějově se věnovala tématu vzdělávání – prostřednictvím Adopce na dálku žáci podporuji vzdělávání chlapce v africké Guineji a skrze jeho příběh o tomto tématu informují i veřejnost. Žáci devátého ročníku si s pomocí pedagogů k tématu vzdělávání ve světě a inkluzivního vzdělávání připravili také několik vyučovacích hodin pro mladší ročníky, které pak sami odučili. Studenti Střední odborné školy ochrany osob a majetku v Karviné hravou uspořádali kampaň pro veřejnost na téma nejen správného třídění a následného zpracování odpadů, ale chtějí také přispět k tomu, aby se odpad nevytvářel např. přístupem „zero waste“.
Přehled všech projektů škol, které získají titul Světová škola, naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat