Předsednictvo Unie školských asociací ČR – CZESHA a Asociace ředitelů gymnázií zformulovaly tyto společné požadavky týkající se struktury a organizačního pojetí maturitní zkoušky v souvislosti s avizovaným otevřením diskuse k jejímu budoucímu pojetí:
2. Prostupnost systému v rámci celoživotního vzdělávání je zaručena možností každého, kdo úspěšně vykonal společnou části maturitní zkoušky v základní úrovni obtížnosti, konat následně zkoušky společné části maturitní zkoušky v rozšířené úrovni obtížnosti.
3. Zkoušky společné části maturitní zkoušky konat pouze v podobě didaktických testů.
4. Společná část maturitní zkoušky se skládá ze 3 zkoušek (český jazyk, cizí jazyk a matematika (matematická gramotnost)).
5. V profilové části maturitní zkoušky konat 3 až 4 zkoušky v režimu školy s případnými závaznými mezemi uvedenými v RVP příslušného oboru vzdělání.
6. Provést revizi kvalifikačních právních předpisů (živnostenského zákona atd.) z pohledu optimálního nastavení nezbytných kvalifikačních předpokladů a s tím spojenou revizi soustavy oborů vzdělání z pohledu stupně v nich dosahovaného vzdělání.
S výše uvedenými východisky jsme připraveni vstoupit a aktivně se zúčastnit odborné diskuse s MŠMT, Centrem pro zjišťování výsledků vzdělávání a dalších relevantních partnerů.
Zdroj: Zpráva AŘG
0 komentářů:
Okomentovat