„Inkluze naprosto znemožnila aby do speciálních škol přišly děti, které jsou třeba hraniční, nebo s velmi podprůměrným intelektem. Přes to vlak nejde. To znamená dítě nad 70 IQ je pokládáno v podstatě za normální, byť v hlubokém podprůměru. A musí, opakuji musí, zůstat na té základní škole. A pokud se k tomu přidají další limitující faktory, to znamená různé specifické poruchy učení a chování, tak to dítě prostě nemá šanci," říká ředitel speciální základní a mateřské školy Pavel Svoboda v pořadu Českého rozhlasu.
A protože škola dostává peněžní prostředky podle počtu žáků, je pokles cítit i na ekonomické stránce. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ale kontruje statistikami: mezi uplynulým a letošním školním rokem přešlo ze základních do speciálních škol výrazně víc dětí, než kolik jich mířilo směrem opačným.
Ministerstvo nemá ani žádná data o tom, že by speciálním školám měly v souvislosti s inkluzí ubývat peníze a organizace, které považovaly přidělený rozpočet za nedostačující, mohly podle vyjádření ministerstva požádat o další jednání o navýšení prostředků.
Celý pořad je ke stažení zde
0 komentářů:
Okomentovat