„Školy v neúspěšných krajích by potřebovaly více finančních prostředků. Je potřeba přitáhnout do nich kvalitní učitele a asistenty, kteří by uměli pracovat nejen s dětmi, ale i s jejich rodinami,“ říká Jana Straková z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání k situaci v Ústeckém a Karlovarském kraji, jejichž žáci se pravidelně umísťují na posledních příčkách srovnávacích žebříčků v rámci ČR. K problému se vrací Lidové noviny.
Příkladem dobré praxe by snad mohla být Základní škola Jaroslava Pešaty v Duchcově, spadající rovněž pod Ústecký kraj. Ačkoli je Duchcov problematickým sociálním složením obyvatel známý, tato škola jako by patřila do jiného světa. Před dvěma lety ji ostatně navštívila redaktorka Lidových novin a její reportáž jsme na stránkách Akademie otiskli. Ředitelka Veronika Prchalová patří k těm, které se snaží. Patrné je to už z webových stránek, obsahujících informace o projektech a soutěžích, jichž se škola účastní. Kromě učitelů tu pracuje pět asistentů. „Práce v naší lokalitě je opravdu těžká, se školním neúspěchem zápasíme, stejně jako s nedostatkem motivace a zájmu o vzdělání a budoucnost jako takovou.
Stále s pedagogy přemýšlíme a hledáme metody,“ říká ředitelka a vyjmenovává aktivity, jimž se její žáci mohou věnovat nejen v rámci vyučování, ale i odpoledne po škole, v rámci družiny a školního klubu. V daném kraji zatím spíš výjimka.
Celý text naleznete v dnešních Lidových novinách
1 komentářů:
Tak hodně štěstí při náboru.
Okomentovat